این روغن آکنه و جای جوش را محو می کند

خط سلامت: روغن هسته انگور از دانه های باقی مانده انگور استخراج می شود، بافتی ابریشمی دارد و به رنگ زرد مایل به سبز است. به عنوان یک محصول زیبایی طبیعی استفاده می شود و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

این روغن آکنه و جای جوش را محو می کند

روغن هسته انگور  سرشار از ترکیباتی مانند ویتامین E و دارای خواص آنتی اکسیدانی است، این روغن کاهش سلول های آسیب دیده ناشی از رادیکال های آزاد را در بدن نشان داده است.

به گزارش خط سلامت روغن هسته انگور سبک و بدون عطر است و در واقع می تواند به عنوان یک روغن عالی برای رشد مو عمل کند. اسید لینولئیک موجود در این روغن به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می شود و به عملکرد ارگان های اصلی کمک می کند. نداشتن مقدار کافی از آن می تواند باعث خشکی پوست، مو و پوست سر شود.  

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی

تا آنجا که به فواید سلامتی روغن هسته انگور مربوط می شود، این روغن سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFA) است می توانند برای قلب مفید باشند اگر به جای چربی های اشباع شده و چربی های ترانس در رژیم غذایی استفاده شوند. مطالعات مختلف نشان می دهد اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFA)ها می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی و کلسترول کمک کنند.

سلامتی مطلوب به تعادل مناسب اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در بدن بستگی دارد. برخی از افراد اسیدهای چرب امگا 6 مورد نیاز و اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز را دریافت نمی کنند.

مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا 6 می تواند باعث التهاب شود که می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند سرطان شود. اگر در حال حاضر به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا 6 مصرف می کنید، دیگر نیازی به مصرف روغن هسته انگور نیست.     

ویتامین E

روغن هسته انگور حتی بیشتر از روغن زیتون سرشار از ویتامین E است . ویتامین E به عنوان یک ویتامین محلول در چربی عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند.

ویتامین E موجود در دانه انگور می تواند گرما را تحمل کند و روغن نقطه دود بالایی دارد. برای فواید آن بهتر است از روغن هسته انگور سرد فشرده یا پرس شده به صورت خام در غذاهای خود استفاده کنید.  

فواید زیبایی روغن هسته انگور

بسیاری از شرکت ها و برندهای زیبایی از روغن هسته انگور در محصولات خود استفاده می کنند. به عنوان یکی از بهترین درمان های طبیعی برای درمان مشکلات پوستی و مو استفاده می شود.

روغن هسته انگور برای مو

نه تنها می توانید، بلکه باید از روغن کلزا برای موهای خود استفاده کنید. روغن هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب امگا 3 به همراه اسید لینولنیک و پلی فنول است که می تواند برای مو و پوست سر مفید باشد. در اینجا چگونگی آن است.

به مرطوب کردن مو و پوست سر کمک می کند

روغن هسته انگور برای مو بسیار عالی است زیرا با افزودن ویتامین E و اسیدهای چرب که وارد فولیکول‌ها و کوتیکول‌های مو شده و به هیدراته ماندن آن‌ها کمک می‌کند، به حفظ رطوبت کمک می‌کند.

باعث رشد مو می شود

این روغن همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای طاسی استفاده می شود. تصور می شود که اسید لینولنیک باعث تحریک رشد مو می شود. این روغن مملو از فلاونوئیدهایی است که به الیگومرهای پروسیانیدین معروف هستند، اینها آنتی اکسیدان های قوی هستند و می توانند رشد مو را تحریک کنند.

شوره سر را کاهش می دهد

روغن هسته انگور می تواند به خشکی پوست سر و شوره سر کمک زیادی کند. اگر شوره سر دارید که اغلب به دلیل خشکی پوست سر ایجاد می شود، استفاده از این روغن روی پوست سر باعث شل شدن پوست مرده و بازگرداندن رطوبت می شود.

روغن هسته انگور برای پوست

اگرچه روش‌های مختلفی برای استخراج روغن از دانه‌ها وجود دارد، اما فشار سرد برای اهداف مراقبت از پوست بهترین است. متخصصان پوست می گویند این محصول نه تنها از نظر خواص ضد پیری و آبرسانی خوب است، بلکه چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد.

برخی دیگر از فواید روغن هسته انگور برای پوست عبارتند از:

الاستیسیته را بهبود می بخشد

روغن هسته انگور به دلیل اسیدهای چرب موجود در آن، تمام فواید زیبایی را دارد که می تواند به بازسازی کلاژن پوست کمک زیادی کند. با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن کلاژن می کند که باعث تیرگی و افتادگی می شود. استفاده از این روغن کلاژن را باز می گرداند و با سفت کردن پوست به پوست درخشندگی جوانی می بخشد .

اسکارهای آکنه را روشن می کند

به لطف ترکیبات شگفت انگیز روغن هسته انگور مانند اسید لینولئیک و ویتامین E موجود در روغن هسته انگور، آنها به روشن شدن رنگ پوست مانند اسکار آکنه و لکه های خورشید کمک زیادی می کنند.

آکنه را مدیریت می کند

آکنه اغلب به دلیل وجود منافذ مسدود شده رخ می دهد. اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انگور به کاهش این منافذ کمک می کند. همه اینها به دلیل اسیدهای چرب امگا 6 اتفاق می افتد

حفاظت در برابر رادیکال ها

آنتی اکسیدان های موجود در روغن ویتامین E ، ویتامین A و پروآنتوسیانیدین می توانند به جلوگیری از رادیکال های آزاد ناشی از   UV کمک کنند. این باعث می شود پوست صاف شود و در برابر مشکلات جدی محافظت شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان