3 افسانه در رابطه با سلامتی / بخوانید و دیگر توجه نکنید

خط سلامت: سلامتی با برخی باورهای غلط گره خورده است.برخی از باورهای غلط مرتبط با سلامتی، در ذهن عموم مردم به صورت حقایقی مطلق نقش بسته است. باورهای غیر علمی در رابطه با سلامتی را توضیح می دهیم.

3 افسانه در رابطه با سلامتی / بخوانید و دیگر توجه نکنید

سلامتی بزرگترین موهبت الهی است. افراد برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان خود از روش های مختلفی استفاده می کنند. با این حال پژوهش ها نشان داده است همه توصیه های مطرح شده برای داشتن سلامتی پایه و اساس علمی ندارند.

به گزارش خط سلامت برخی افراد به شیوه ای وسواس گونه سعی می کنند از تمام دستورالعمل های مرتبط با سلامتی پیروی کنند. چنین افرادی معمولا باورهای غیر علمی در رابطه با سلامتی را بی چون و چرا می پذیرند و فاقد تفکر نقادانه هستند. 

سلامتی و باورهای غیر علمی 

سلامتی با برخی باورهای غلط گره خورده است. در ادامه به معرفی این باورهای غیر علمی و غلط می پردازیم:

حتما روزی 8 لیوان آب بنوشید!

دستورالعمل خاصی برای میزان آب مصرفی در طول روز وجود ندارد. هر فرد به مقدار متفاوتی مایعات نیاز دارد تا بهترین عملکرد روزانه را داشته باشد. آب و هوا، وزن، جنسیت و سطح فعالیت نقش مهمی در میزان آب مورد نیاز بدن ایفا می کند. 

برخی دیگر ادعا می کنند  نوشیدن آب اضافی بیشتر (از مقدار مورد نیاز) به آبرسانی یا صاف شدن پوست کمک می کند، سردرد را کاهش می دهد یا به دفع سموم بیشتر از کلیه ها کمک می کند. این ادعاها به دقت مورد بررسی قرار گرفته است و نادرست بودن شان مشخص شده است.

تخم مرغ به قلب آسیب می رساند

تخم مرغ در مقایسه با سایر غذاها کلسترول زیادی دارد. کلسترول خون به شدت با بیماری های قلبی و حملات قلبی مرتبط است. بنابراین، به نظر می رسد خوردن تخم مرغ زیاد برای قلب مضر است. اما اکثر مطالعات متمرکز بر تغذیه چیز دیگری نشان می دهد.

مصرف یک تخم مرغ در روز، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را برای افراد دارای کلسترول طبیعی افزایش نمی دهد، چرا که تخم مرغ به غیر از کلسترول دارای خواص محافظت کننده از قلب است.

مام خوشبو کننده باعث آلزایمر می شود

آیا آلومینیوم موجود در مام های ضد تعریق باعث سرطان سینه و آلزایمر می شود؟

بیش از 40 سال پیش، زنگ خطری در دنیای سلامت در رابطه با مام های ضد تعریق و زوال عقل به صدا درآمد.  اما هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع که مام های ضد عرق باعث آلزایمر می شود، به دست نیامده است همچنین انجمن سرطان آمریکا می گوید هیچ ارتباطی بین مام های ضد تعریق ها و سرطان سینه وجود ندارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان