این یک مورد را رعایت کنید سرطان نمی گیرید

خط سلامت: استرس باعث رشد و گسترش سرطان می شود. اضطراب، ژنی را فعال می کند که گسترش سرطان را سرعت می بخشد.

این یک مورد را رعایت کنید سرطان نمی گیرید

استرس باعث می‌شود گلبول‌های سفید خون، بافت‌ها را برای سلول‌های سرطانی مهمان‌پذیرتر کنند،استرس مزمن حمله سلول های سرطانی به بافت ها را آسان تر کرده و رشد سلول های سرطانی را تشدید می کند.

دانشمندان تحقیقات شان را روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند که سرطان سینه داشتند.هنگامی که موش ها تحت استرس قرار گرفتند، خطر گسترش سرطان آنها دو تا چهار برابر افزایش یافت.

این مطالعه تایید می کند استرس باعث رشد سرطان می شود. استرس همچنین بر سایر بخش‌های سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد مانند سرکوب عملکرد سلول‌های ایمنی حیاتی، و ریه‌ها را به مکانی برای تکثیر سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کند.

موش‌ها تومور سینه و سرطان داشتند که به ریه‌های شان سرایت کرده بود. آنها به دو گروه کنترل و گروهی که تحت شرایط استرس زا قرار می گرفتند تقسیم شدند. موش‌های تحت استرس نسبت به موش‌هایی که تحت شرایط استرس‌زا قرار نمی‌گرفتند، رشد تومور و گسترش بیشتری به ریه‌ها نشان دادند، مانند قرار گرفتن در زیر نور مداوم، نشستن در قفس کج، شنیدن صدای بلند و محرومیت از غذا.

استرس همچنین باعث کاهش تعداد سلول‌های ایمنی مانند سلول‌های T و سلول‌های کشنده طبیعی  می شود، در حالی که تعداد نوتروفیل‌هایی که از جریان خون حرکت می‌کنند و وارد تومورها می‌شوند را افزایش می دهد. همچنین هورمون استرس کورتیکوسترون باعث گسترش سرطان و ایجاد ضایعات در ریه‌های موش می‌شود. همچنین پروتئین بیشتری به نام فیبرونکتین را رسوب داده که باعث حمله به سلول های تومور می شود و منجر به کاهش سلول های T  شده که به طور معمول رشد سرطان را سرکوب می کنند.موش‌های تحت استرس دو تا چهار برابر افزایش متاستاز و ضایعات ریه داشتند. موش‌های تحت استرس همچنین نوتروفیل‌های بیشتری در جریان خون داشتند.

به گفته پروفسور لیندا ون الست،نکته اصلی این است که کاهش استرس باید جزء درمان و پیشگیری سرطان باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان