5 ماده طبیعی که قوی ترین مسکن های در دسترس هستند

خط سلامت: درد و احساس ناتوانی را چگونه م یتوان کاهش داد و از چه طریقی می توان قدرتمندترین مواد ضد درد را در اختیار داشت.

5 ماده طبیعی  که قوی ترین مسکن های در دسترس هستند

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند ، احساس درد  مفاصل ، درد در ناحیه کمر ، سفتی عضلات و ... است که باعث می شود افراد به سرعت خود را به قفسه دارو ها رسانیده و بلافاصله با انتخاب دارو های مســکن درد و ناراحتی ها را کاهش دهند.

در این مطلب پنج ماده غذایی در دسترس که قدرتمندترین مواد غذایی ضد درد محسوب می شوند، را بشناسید.

شناخت طبیعت ، گیاهان و مواد غذایی و مصرف درست و به جای آنها باعث می شود که فراد بتوانند جایگزین هایی موثر و کم ضرر را به جای دارو های شیمیایی داشته باشند .

فلفل دلمه قرمز

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به میزان کافی از ویتامین ث بهره مند شــوند کمتــر از درد های آرتریتی رنج مــی برند . فلفل قرمز عــاوه بر آنکــه دوبرابر پرتقال حاوی ویتامین ث است حاوی ترکیبی اســت که باعث کاهش التهاب می شود.

متخصصان توصیه می کنند در وعده ناهار از فلفل دلمه ای قرمز در کنار غذا اســتفاده شود. همچنین می توان با اضافه کردن آن به سالاد به میزان کافی از این ماده غذایی بهره مند شد .

کارشناسان می گویند هنگام خرید فلفل دلمه اگر می خواهید از طعم شیرین دلچسب تر این ماده غذایی بهره مند شوید ، بهتر است فلفل دلمه ای بزرگ تر را انتخاب کنید.

سیب زمینی شیرین

رنگ نارنجی روشــن سیب زمینی شــیرین به علت بتاکاروتن موجود در آن اســت که یــک آنتی اکسیدان قوی است . آنتی اکســیدان هــا از آســیب های رادیکالهای آزاد به سلول های بدن ممانعت و از انتشار درد جلوگیری می کنند .

متخصصان معتقدند مصرف این ماده غذایی به صورت کبابی یا پخته شــده یک شیوه مطمئن و رضایت بخش برای کاهش التهاب و درد های آن است .

زنجبیل

گروهــی از دارو های ضــد درد با اســتفاده از زنجبیل تهیه می شود . زنجبیل را می توان به غذا افزود و یا از آن چای تهیه کرد. یک نوشیدنی گرم کــه علاوه بر طعم خوب و دلپذیری که دارد ، از درد و التهاب بدن می کاهد . برای تهیه این نوشیدنی ضد درد کافی است چند برش از آن را برای 5 دقیقه در آب داغ و جوش قرار داده و ســپس با افزودن کمی عسل میل کرد .

زرد چوبه

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد زرد چوبــه حاوی یک ترکیــب ضد تــورم به نام کورکومین است که موجب تســکین درد و کاهش مواد شیمیایی موجود در خون که باعث التهاب می شود است . اگر طعم زرد چوبه آزارتان می دهد آن را داخل کپسول های خالی ریخته و میل کنید . همچنین می توان آن را به سوپ ، خورشت و دیگران غذاها افزود و درد های آزار دهنده را کنترل کرد.

ماهی سالمون

اسید چرب امگا 3 موجود در این ماهی باعث کاهش التهاب شده و با جلوگیری از تولید برخــی آنزیم ها به محافظت از غضروف ها و مفاصل کمک می کند .

مطالعات نشان می دهد یک رژیم غذایی غنی از امگا 3 باعث کاهش تورم و سختی مفاصل می شود . با استفاده از این ماهی و دیگر ماهــی های چرب در غذای روزانه می توان دردهای بدن را کنترل کرد . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان