خواص حنا برای پوست و زیبایی در طب سنتی

خط سلامت: حنا گیاهی که آن را گیاه هزار و یک خاصیت می نامند پوست و مو را زیبا می سازد نیروی جنسی را تقویت می کند و سردردهای شدید را درمان می کند.

خواص حنا برای پوست و زیبایی در طب سنتی

حنا یکی از گیاهانی است که در طب سنتی از فواید زیادی برخوردار است و کاربردهای متعددی بر سلامت دارد.

 

به گزارش خط سلامت به عنوان تنها گونه در تیره لاوسونیا (Lawsonia)، حنا در سرتاسر جهان دارای نام های مختلفی از جمله هینا (Hina) و Egyptian privet می باشد، که همه این نام ها توصیف کننده همان گیاه فوق العاده ای هستند که نام علمی آن Lawsonia inermis می باشد. گیاه حنا دارای گل های سفید یا صورتی و همچنین میوه هایی کوچک است.

طیف گسترده ای از روش های استفاده از حنا، به شکل رنگ، عصاره آبی، تنتور و مرهم پوست، دانه و یا برگ وجود دارد. این تنوع پذیری، حنا را به عنوان عنصری ارزشمند در میان داروهای سنتی تبدیل کرده است. روغن، پوست و دانه های این گیاه رایج ترین اشکال (دارای کاربرد دارویی) آن می باشند.

غلظت بالای مواد شیمیایی و مغذی موجود در حنا، ویژگی های زیادی از جمله خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی، قابض، ضد ویروس و کاهنده فشار خون به آن بخشیده است.

حنا گیاهی که آن را گیاه هزار و یک خاصیت می نامند پوست و مو را زیبا می سازد ، نیروی جنسی را تقویت می کند و سردردهای شدید را درمان می کند.

در بسیاری از فرهنگ ها برگ های حنا به خوبی به خاطر توانایی آن برای رنگ کردن مو، ناخن و پوست شناخته شده اند،

اما افراد کمتری در مورد فواید قابل توجه سلامتی حنا می دانند مگر این که با روش دارویی آشنا باشند.

خواص حنا کف پا

حنا کردن کف پاعث لطیف شدن کف پا شده و بوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

برای رفع بوی بد عرق پا که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می شوید، حنا بسیار موثر بوده و می تواند بوی بد پای شما را برطرف کند.حنا کردن کف پا سبب لطیف شدن کف پا شده و از بین رفتن بوی بد آن می شود.

خواص حنا و روغن زیتون

برای تسکین درد اعصاب و مفاصل گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن به صورت ضماد استفاده کنید. برگ های له شده حنا را با روغن زیتون مخلوط کنید و به موها بمالید تا سبب رشد موها گردد

برای موثر شدن این مخلوط به آن آب گشنیزنیز اضافه کرده و سپس مورد استفاده قراردهید. برای شادابی موهابرگ های حنا را با روغن خردل بجوشانید و به طور مرتب به موها بمالید. برای درخشندگی موها پودر حنا را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید.

خواص حنا و قهوه برای مو

ترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که موهای تان را شرابی رنگ کنید. یک فنجان پودر حنا را با ۱ قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید. و بگذارید ۲ ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

خواص حنا و ماست

برای نرم شدن موها حنا را در ماست ساده بخیسانید و سپس به تمام نواحی سر بمالید. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود.

همچنین می توانید برای نرمی بیشتر موهایتان پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. دو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، ۱ قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل ۲-۳ ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید ۱-۲ ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

یک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، ۱ لیوان آب لیمو ترش و ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک‌های تهیه شده از حنای بی‌رنگ برای تغذیه، پاکسازی و جوانسازی پوست کارایی دارند. حنای بی رنگ برای پوست خشک و پوسته پوسته نیز مؤثر است، به شرطی که هنگام مالیدن ماسک روی پوست و پیش از خشک شدن، مقداری آب گرم روی حنا پاشیده شود.

مواد لازم:

– ماست کم چرب (یک قاشق غذا خوری)

– حنای بی رنگ (یک قاشق مربا خوری)

– گلاب (دو سه قطره)

طرز تهیه و نحوه‌ی استفاده: این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده

و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود بمالید و اجازه دهید تا خوب جذب شود.

برای اثربخشی بیشتر می‌توانید چند دقیقه‌ی آخر را در بخار حمام بمانید تا جذب مواد درمانی آن بیشتر شود.

بهتر است برای موثر واقع شدن این ماسک دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

خواص حنا و گلاب برای پوست

ماسک‌های تهیه شده از حنای بی‌رنگ برای تغذیه، پاکسازی و جوانسازی پوست کارایی دارند.

حنای بی رنگ برای پوست خشک و پوسته پوسته نیز مؤثر است،

به شرطی که هنگام مالیدن ماسک روی پوست و پیش از خشک شدن، مقداری آب گرم روی حنا پاشیده شود.

مواد لازم:

– ماست کم چرب (یک قاشق غذا خوری)

– حنای بی رنگ (یک قاشق مربا خوری)

– گلاب (دو سه قطره)

طرز تهیه و نحوه‌ی استفاده: این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود بمالید و اجازه دهید تا خوب جذب شود.

برای اثربخشی بیشتر می‌توانید چند دقیقه‌ آخر را در بخار حمام بمانید تا جذب مواد درمانی آن بیشتر شود.

بهتر است برای موثر واقع شدن این ماسک دو بار در هفته از آن استفاده کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان