خواص شگفت انگیز این سرکه خاص برای از بین بردن زگیل + 5 درمان دیگر

خط سلامت: سرکه سیب اگرچه به عنوان یک ماده غذایی موثر در تناسب اندام سنتی از دیرباز مورد توجه قرار داشته است ولی تحقیقات جدید محققــان بر خواص معجــزه آور دیگر این مــاده غذایی صحه می گذارد.

خواص شگفت انگیز این سرکه خاص برای از بین بردن زگیل + 5 درمان دیگر

سرکه سیب بر اساس آخرین تحقیقات خواص شگفت انگیزی در درمان چند بیماری دارد. به گونه ای که دانشمندان مصرف آن را در درمان آنفلوانزا و زگیل نیز مؤثر می دانند.

به گزارش خط سلامت نخستین ویژگی سرکه سیب که توســط دانشمندان در ژاپن موردتوجه قرار گرفت، تأثیر سرکه سیب در مدت 12 هفته بود.  

سرکه سیب و لاغری

بررسی ها حکایت از آن داشت افرادی که همراه با غذای خود سرکه سیب مصرف می کردند، مقدار بیشتری از وزن خود را نسبت به افرادی که سرکه سیب را در رژیم غذایی خود قرار نداده بودند، از دست می دادند.  بررسی ها ثابت کرده است سرکه سیب ژنها را درگیر شکستن سلول های چربی می کند.

سرکه سیب و دیابت

دومین توصیه دانشمندان برای مصرف این ماده غذایی به افرادی است که به دیابت مبتلا هستند.

کارول جانســتون، متخصــص تغذیه از دانشــکده آریزونا که مطالعه ای 10 ســاله روی این ماده غذایی داشــته است، اثرات شگفت آور سرکه سیب بر قند خون را مشابه تأثیر داروهای دیابت می داند.

سرکه سیب و یبوست و ایمنی

این نتایج مقدمه ای شده است تا متخصصان دانشگاه تافتز درصدد قرار دادن این ماده غذایی در سبک و رژیم غذایی بیماران دیابت برآیند. از ســوی دیگر دانشــمندان معتقدند پروبیوتیک ها و دیگر باکتری های مفید در سرکه سیب به وفور یافت می شود به گونه ای که مصرف سرکه سیب باعث ارتقای سیستم ایمنی شده و در حل مشکل یبوست مؤثر است.

طرز صحیح مصرف

با این همه به علت آن که ســرکه ســیب از خاصیت اســیدی فوق العاده ای برخوردار است، آنان مصرف مستقیم آن را توصیه نمی کنند و آن را موجب وارد شدن آسیب به مینای دندان و مری می دانند. متخصصان برای مصرف سرکه سیب توصیه می کنند که یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ریخته و آن را جرعه جرعه نوشید. مصرف دو بار در روز از این نوشیدنی علاوه بر خواصی که ذکر شد، سلامت و زیبایی پوست و مو و استحکام استخوان ها را نیز به دنبال دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان