5 خاصیت شگفت انگیز چای سفید + طرز تهیه و دم کردن

خط سلامت: چای سفید یک نوع متفاوت از چای است که مزایای سلامتی آن عاشقان چای را شگفت زده می کند. در مقایسه با چای اولانگ، سیاه و سبز، چای سفید کمترین فرآوری را پشت سر می گذارد و بنابراین مرغوب ترین نوع چای است.

5 خاصیت شگفت انگیز چای سفید + طرز تهیه و دم کردن

چای سفید کمترین فرآوری شده در بین سه چای است و مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان را در خود حفظ می کند. این چای دارای طعم شیرینی است و فاقد ته مزه تلخی است که گهگاه در سایر انواع چای یافت می شود.

به گزارش خط سلامت نحوه مصرف چای سفید و بهترین شیوه دم آوری آن در این مطلب آورده شده است.

چای سفید

چای سفید یک چای کم اکسید شده است که از جوانه ها جدید و برگ های جوان گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. برگ‌ها و جوانه‌ها قبل از انجام حداقل فرآوری در معرض نور خورشید خشک می‌شوند. این کار طعم و عطر لطیف چای را حفظ می کند. برخلاف چای های دیگر، چای سفید اکسید نمی شود و به همین دلیل طعمی سبک و لطیف دارد.

فواید چای سفید

چای سفید فواید زیر را برای سلامتی دارد:

کاهش وزن

اگر می خواهید وزن اضافی خود را کاهش دهید، چای سفید می تواند تقویت کننده متابولیسم باشد. اگرچه این چای ملایم است، اما توانایی قدرتمندی برای کمک به بدن شما برای بازگشت به مسیر تناسب اندام دارد. علاوه بر کافئین، چای سفید حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) نیز می باشد که به عنوان ماده چربی سوز نیز شناخته می شود. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، چای سفید این قدرت را دارد که متابولیسم شما را تا 5 درصد افزایش دهد. چای سفید همچنین جذب مواد مغذی را در بدن تسهیل می کند و به شما امکان می دهد تمام عناصر ضروری را به دست آورید و زندگی متعادل تر و سالم تری داشته باشید.

تقویت پوست

اگر پوستی زیبا و درخشان می خواهید، چای سفید بنوشید. طیف قوی آنتی اکسیدان های چای سفید به محافظت از بدن و پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد چین و چروک و از بین رفتن لطافت جوانی در پوست، از جمله دیگر شاخص های فیزیکی پیری می شوند.

سلامت قلب و عروق

چای سفید حاوی فلاونوئیدها است که با کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. این فلاونوئیدها همچنین به تنظیم فشار خون کمک می کنند، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. علاوه بر این، از اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم جلوگیری می کند، عملکرد اندوتلیال را تقویت می کند و به بهبود دیس لیپیدمی کمک می کند که همه این ها به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. نوشیدن این چای به کاهش سطح تری گلیسیرید، کاهش کلسترول و بهبود عملکرد شریان ها و عروق خونی کمک می کند و از قلب و سیستم گردش خون کلی در برابر آسیب محافظت می کند.

به پیشگیری از دیابت

چای سفید حاوی خواص ضد دیابتی است که به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می کند. مصرف چای سفید با کاهش سطح گلوکز پلاسما و افزایش ترشح انسولین به بیماران دیابتی با علائمی از جمله پلی دیپسی یا تشنگی مفرط کمک می کند.

 مبارزه با سرطان روده بزرگ

بر اساس مطالعه ای که در مجله Nutrition and Cancer منتشر شده، عصاره چای سفید برای کمک به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ کشف شده است. کشف شد که چای سفید دارای اثرات مفیدی در جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی و محافظت از سلول های سالم در برابر آسیب های شیمیایی خطرناک است.

بهترین روش دم آوری چای سفید

مواد لازم:

چای سفید: 1-2 قاشق چایخوری (قاشق چایخوری)

آب: 1 فنجان

لیمو: 1 قاشق چایخوری

عسل: 1 قاشق چایخوری

دستورالعمل:

برای تهیه چای سفید، آب را گرم کنید اما به نقطه جوش نرسانید.  1 یا 2 قاشق چایخوری چای سفید را به آب اضافه کنید.  آب داغ را روی برگ ها بریزید و بسته به ذائقه 1 تا 3 دقیقه بگذارید دم بکشد.  

از مصرف زیاد چای سفید خودداری کنید زیرا ممکن است تلخ شود. چای را صاف کنید تا از آن لذت ببرید.  برای خوشمزه تر شدن می توانید کمی لیمو یا عسل هم اضافه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان