ترک قهوه با 6 نوشیدنی خوشمزه

خط سلامت: قهوه نوشیدنی گرمی است که افراد برای بیدار ماندن و افزایش انرژی از آن استفاده می کنند. ولی کافئین قهوه را چگونه می توان کاهش داد؟

ترک قهوه با 6 نوشیدنی خوشمزه

قهوه به دلیل محتوای بالای کافئین محدودیت مصرف دارد زیرا افزایش کافئین در بدن می تواند عارضه های جدی برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش خط سلامت جایگزین هایی برای قهوه وجود دارد که کافئین کمتری دارند و باعث تقویت سلامتی می شوند.

قهوه و عوارض مصرف

قهوه زمانی که بیش از حد مصرف شود باعث مشکلات جدی سلامتی نظیر بیماری های قلبی و عروقی می شود و همچنین افزایش استرس را نیز به همراه دارد. مقادیر زیاد کافئین باعث ایجاد شرایطی مانند اختلالات ریتم قلب و افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود. سطوح بالای کافئین همچنین با اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اضطراب و کم آبی بدن همراه است.

عوارض مصرف نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا به طور گسترده ای به عنوان نوشیدنی هایی که آگاهی ذهنی و عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و انرژی را افزایش می دهند، تبلیغ می شوند. اما به قیمت افزایش سطح کافئین بدن.

یک مطالعه منتشر شده در مجله سلامت ورزشی نشان داد مصرف مکرر نوشیدنی انرژی زا استرس را تا 35.4 درصد، خلق و خوی افسردگی را 23 درصد، بی قراری را 29.8 درصد و ناراحتی های دستگاه گوارش را تا 21.6 درصد افزایش می دهد.

نوشیدنی های جایگزین قهوه

علاقه مندان به کافئین، می توانند نوشیدنی های کم کافئین و سالم را که جایگزین خوبی برای قهوه و نوشیدنی های انرژی زا است را امتحان کنند

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی مانند بابونه و نعناع فلفلی نوشیدنی های کم کافئین هستند که طعمی خوشمزه و سالم دارند. هر چای گیاهی دارای طعم های متنوع و فواید بالقوه برای سلامتی است.

به علاوه، این عرقیات گیاهی یک تجربه آرامبخش و تسکین دهنده را به ارمغان می آورد و آن ها را به گزینه های محبوبی برای استراحت و روتین های قبل از خواب تبدیل می کند.

چای کامبوجا

کامبوجا یک چای تخمیری گازدار است که بیش از 2000 سال پیش در چین پدید آمد، اما اخیراً در چندین کشور دیگر محبوبیت پیدا کرده است. این یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال نوشیدنی کم کافئین برای افزودن به رژیم غذایی خود هستند.

اعتقاد بر این است که یک فنجان کامبوجا تنها حاوی 15 میلی گرم کافئین است که بسیار کمتر از نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای است. همچنین حاوی باکتری های پروبیوتیک است که آن را به یک نوشیدنی عالی برای سلامتی شما تبدیل می کند.

چای سبز

اگر می خواهید به سمت نوشیدنی بروید که نه تنها سالم است، بلکه به کاهش وزن اضافی نیز کمک می کند، چای سبز را امتحان کنید زیرا اعتقاد بر این است که حاوی کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه است. طبق گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، یک فنجان چای سبز در مقایسه با قهوه که حاوی حدود 80 تا 100 میلی گرم کافئین است، حدود 30 تا 50 میلی گرم کافئین دارد.

 قهوه کاسنی( چیکوری)

قهوه کاسنی یکی دیگر از جایگزین های عالی کم کافئین است که طعمی منحصر به فرد دارد. بنابراین، بخش قابل توجهی از پودر قهوه با قهوه کاسنی که از ریشه کاسنی - گیاهی از خانواده قاصدک ها - تهیه می شود، جایگزین می شود. به علاوه، فوق العاده خوشمزه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان