18 راز برای داشتن عمر طولانی تر

خط سلامت: طول عمر خود را با پیروی از سبک زندگی سالم، اجتناب از عادات اشتباه، بهبود خواب، کنترل استرس و ایجاد روابط اجتماعی موثر افزایش دهید.

18 راز برای داشتن عمر طولانی تر

طول عمر به تغییرات سبک زندگی که به طور کلی شامل مواردی مانند تنظیم رژیم غذایی، تحرک و فعالیت فیزیکی و حتی افزایش تعاملات اجتماعی می شود وابسته است.

به گزارش خط سلامت طول عمر وابسته به سلامتی است. سلامت نعمتی است که تنها یک بار در زندگی به ما داده می شود و این وظیفه ما است که از آن مراقبت کنیم، هرچقدر که بیشتر مراقب سلامتی خود باشید، طول عمر شما بیشتر می شود.

طول عمر و حفاظت از DNA 

طول عمر با زیست‌شناسی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد و به‌تدریج که پیر می‌شویم، (دی‌ان‌ای) و سایر مولکول‌های بدن آسیب می‌بینند و به همین دلیل سیستم پیچیده سلولی بدن به توده‌ای ناکارآمد و ناسالم بدل می‌شود.با افزایش سن، انتهای کروموزوم های شما کوتاه تر می شود.

این باعث می شود احتمال بیماری بیشتر شود. اما تغییر شیوه زندگی می تواند آنزیمی را تقویت کند که طول عمر آنها را افزایش می دهد. به علاوه، مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی و ورزش می تواند به محافظت از آنها کمک کند.

بازی کنید تا برنده شوید

یک مطالعه 80 ساله نشان داد افرادی که وظیفه شناس هستند، به این معنی که به جزئیات توجه می کنند، به مسائل فکر می کنند و سعی می کنند آنچه را که درست است انجام دهند - عمر طولانی تری دارند. آنها بیشتر برای سلامتی خود تلاش می کنند و انتخاب هایشان منجر به روابط قوی تر و مشاغل بهتر می شود.

روابط اجتماعی

در اینجا دلیل دیگری برای قدردانی از دوستانتان وجود دارد: آنها به شما کمک می کنند طولانی تر زندگی کنید. ده ها مطالعه نشان می دهد ارتباط واضحی بین پیوندهای اجتماعی قوی و زندگی طولانی تر وجود دارد. پس زمانی را برای حفظ ارتباط اختصاص دهید.

دوستان را عاقلانه انتخاب کنید

عادات دوستانتان روی شما تاثیر می گذارد، بنابراین به دنبال دوستانی باشید که سبک زندگی سالمی دارند. سیگار نیز از طریق روابط اجتماعی گسترش می یابد، اما ترک آن نیز مسری است.

اجتناب از دخانیات

ما می دانیم که ترک سیگار می تواند عمر شما را طولانی کند، اما تا چه حد ممکن است شما را شگفت زده کند. یک مطالعه 50 ساله بریتانیایی نشان می دهد که ترک در 30 سالگی یک دهه کامل را برای شما به ارمغان می آورد. ترک این عادت در سن 40، 50 یا 60 سالگی به ترتیب 9، 6 یا 3 سال به زندگی شما اضافه می کند. 

هنر چرت زدن 

چرت زدن به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید. یک مطالعه نشان داد کسانی که به طور منظم چرت می زنند، 37 درصد کمتر از کسانی که به ندرت چند چشمک می دزدند در اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند. محققان معتقدند چرت زدن با پایین نگه داشتن هورمون های استرس به قلب شما کمک می کند .

از یک رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کنید

سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی است. این طرح همچنین می تواند از خطر ابتلا به سندرم متابولیک جلوگیری کند ترکیبی از چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا و سایر مواردی که احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

مثل مردم اوکیناوا بخورید

مردم اوکیناوا، ژاپن، زمانی بیشتر از هر گروه دیگری روی زمین زندگی می کردند. رژیم غذایی سنتی این منطقه به همین دلیل است. سرشار از سبزیجات سبز و زرد و کم کالری است. به علاوه، برخی از مردم اوکیناوا عادت کردند که فقط 80 درصد غذای موجود در بشقاب خود را بخورند. نسل های جوان روش های قدیمی را کنار گذاشته اند و عمر طولانی ندارند.

تاهل

افراد متاهل بیشتر از دوستان مجرد خود زندگی می کنند. محققان می گویند که این به دلیل حمایت اجتماعی و اقتصادی است که سعادت عروسی فراهم می کند. افرادی که طلاق گرفته یا بیوه شده اند نسبت به کسانی که هرگز ازدواج نکرده اند، نرخ مرگ و میر کمتری دارند.

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید، لاغری می تواند در برابر دیابت ، بیماری قلبی و سایر بیماری هایی که سال ها از زندگی شما می گیرند، محافظت کند. چربی شکم برای شما مضر است، فیبر بیشتری بخورید و به طور منظم ورزش کنید تا وسط خود را کمرنگ کنید.

فعالیت بدنی

 افرادی که ورزش می کنند به طور متوسط ​​طولانی تر از کسانی که ورزش نمی کنند عمر می کنند. فعالیت بدنی منظم احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی از انواع سرطان و افسردگی را کاهش می دهد. جهش‌های 10 دقیقه‌ای خوب هستند، به شرطی که حدود 2.5 ساعت ورزش بطور متوسط ​​در هفته داشته باشید.

معنویت

افرادی که در مراسم مذهبی شرکت می کنند بیشتر از کسانی که شرکت نمی کنند عمر می کنند. در یک مطالعه 12 ساله روی افراد بالای 65 سال، افرادی که بیش از یک بار در هفته می رفتند، سطوح بالاتری از پروتئین کلیدی سیستم ایمنی بدن را نسبت به همسالان خود که نداشتند، داشتند. شبکه اجتماعی قوی که در میان افرادی که با هم عبادت می کنند ایجاد می شود، سلامت را تقویت می کند.

بخشش

رها کردن کینه ها فواید شگفت انگیزی برای سلامت جسمانی دارد. خشم مزمن با بیماری قلبی، سکته مغزی، سلامت ضعیف ریه و سایر مشکلات مرتبط است.

بخشش اضطراب و فشار خون را کاهش می دهد و کمک می کند راحت تر نفس بکشید.

ایمنی

تصادفات سومین علت شایع مرگ و میر در ایالات متحده و مهمترین علت برای افراد 1 تا 24 ساله است. پوشیدن وسایل ایمنی راه آسانی برای افزایش شانس برای زندگی طولانی است. کمربند ایمنی احتمال مرگ در تصادف خودرو را تا 50 درصد کاهش می دهد. بیشتر مرگ و میرهای ناشی از تصادفات دوچرخه به دلیل ضربه به سر است، بنابراین همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنید.

خواب را در اولویت قرار دهید

خواب با کیفیت کافی خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات خلقی را کاهش می دهد. همچنین به بهبود سریعتر بیماری کمک می کند.  کمتر از 5 ساعت در شب چرت زدن، احتمال مرگ زودرس را افزایش می دهد، بنابراین خواب را در اولویت قرار دهید.

مدیریت استرس

شما هرگز به طور کامل از استرس اجتناب نخواهید کرد، اما می توانید راه هایی برای کنترل آن بیاموزید. یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید. حتی چند دقیقه در روز می تواند تفاوت ایجاد کند.

حس هدف 

سرگرمی ها و فعالیت هایی که برای شما معنی دارند عمر را طولانی تر می کنند. محققان ژاپنی دریافتند مردانی که دارای حس هدفمندی قوی هستند در مقایسه با افرادی که کمتر از خود مطمئن بودند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری قلبی یا سایر علل در یک دوره 13 ساله بودند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان