موز را بخاطر ظاهر غلط اندازش برای لاغری بخوریم یا نه ؟

خط سلامت: موز باعث کاهش وزن می شود یا نه؟ متخصصان هنوز به یک اجماع در این زمینه نرسیده اند و تحقیقات در این خصوص ضد و نقیض است.

موز را بخاطر ظاهر غلط اندازش برای لاغری بخوریم یا نه ؟

موز به عنوان بخشی از یک وعده غذایی متعادل مصرف می شود که می تواند به مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد.

به گزارش خط سلامت احساس رضایت در بین وعده های غذایی، احتمال هوس خوردن و فراتر رفتن از نیازهای کالری روزانه را کاهش می دهد.

موز و کاهش وزن

در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه موز به طور مستقیم به کاهش وزن کمک می کند وجود ندارد، اما یک گزینه غذایی راحت و در دسترس است که می تواند به راحتی در یک الگوی غذایی مغذی برای کاهش وزن گنجانده شود.

تحقیقات سال 2023 که در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده نشان داد افزایش فیبر با مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات با موفقیت بیشتر در کاهش وزن مرتبط است.

موز و افزایش دریافت فیبر 

طبق دستورالعمل‌های غذایی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ برای آمریکایی‌ها ، بیش از ۹۰ درصد زنان و ۹۷ درصد مردان مقدار توصیه‌شده روزانه ۲۸ تا ۳۴ گرم فیبر در روز را دریافت نمی‌کنند.

موز متوسط ​​حدود 3 گرم فیبر دارد. فیبر فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله اینکه شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

پکتین، نوع خاصی از فیبر موجود در موز، می تواند به بدن کمک کند تا مواد زائد را به طور موثرتری دفع کند. طبق مطالعه‌ای در سال 2021 در مجله PLoS One  موز رسیده، مقداری از محتوای پکتین خود را از دست می‌دهد، بنابراین موز سبزتر یا کمی رسیده منبع بهتری از فیبر نسبت به موز بیش از حد رسیده است .

موز همچنین حاوی نوعی فیبر رژیمی به نام نشاسته مقاوم است که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان