5 روغن طبیعی که با آن زیبا می شوید

خط سلامت: روغن های طبیعی خاصی به حفظ سلامت مو و پوست سر کمک می کنند. در ادامه برخی از این روغن ها را معرفی می کنیم.

5 روغن طبیعی که با آن زیبا می شوید

روغن های طبیعی یا اسانس ها، مطابق آنچه برخی تحقیقات نشان داده است به سلامت مو و پوست سر کمک می کنند. 

به گزارش خط سلامت به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، بسیاری از روغن های ضروری مانند: روغن درخت چای برای هدف قرار دادن شرایطی مانند شوره سر یا اگزمای پوست سر موثر هستند.

روغن های طبیعی مفید برای مو

روغن‌های طبیعی یا اسانس های ضروری خاصی مانند روغن رزماری به اندازه محصولات موضعی دارویی برای رشد مجدد مو در موارد خاص موثر هستند. سایر روغن های غنی از مواد مغذی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن زیتون نیز که دارای اسیدهای چرب مرطوب کننده هستند، پوست سر را به خوبی تغذیه می کنند.

از آنجایی که برخی از روغن‌های ضروری، به ویژه زمانی که در دوزهای زیاد استفاده می‌شوند، باعث واکنش‌های آلرژیک یا سایر عوارض جانبی می شوند، بهتر است قبل از امتحان کردن، یک آزمایش انجام داد یا از یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی بپرسید.

داروهای گیاهی

فیتوکمیکال ها (ترکیبات طبیعی تولید شده توسط گیاهان) که در چندین گیاه مختلف یافت می شوند، گزینه ای امیدوارکننده برای رشد مو هستند.

برخی از مطالعات و شواهد حکایتی نشان داده‌اند که استفاده از گیاهانی مانند عصاره رزماری به‌عنوان تونیک یا شستشوی مو می‌تواند رشد مو را بدون مواد شیمیایی یا سمومی که ممکن است سایر محصولات ممکن است داشته باشند، افزایش دهد. یک نظریه این است که گیاهان جریان خون را در پوست سر افزایش می دهند، که التهاب را کاهش می دهند و از محیط سالم برای رشد مو حمایت می کنند.

روغن کرچک

محصولات روغن کرچک نیز به عنوان روش‌های محبوب برای افزایش ضخامت و طول مو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. روغن کرچک سرشار از ویتامین E و نوع خاصی از اسیدهای چرب است، به تقویت گردش خون پوست سر و به موهای سالم‌تر، قوی‌تر و درخشان‌تر کمک کند.

مانند سایر روغن‌های پوست سر، روغن کرچک معمولاً روی پوست سر ماساژ داده می‌شود و برای کمک به رشد مو در طول شب باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که شواهد علمی مستقیمی مبنی بر استفاده از روغن کرچک برای رشد مو وجود ندارد، بنابراین قبل از افزودن این روغن به روتین مراقبت از مو، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان