آخرین شیوه علمی برای تقویت رشد مو / موهای ریخته و کم پشت را باز گردانید

خط سلامت: رشد مو تا حد زیادی تحت تأثیر ژنتیک است، اما عوامل دیگری نیز بر استحکام تارهای مو تأثیر می گذارند.

آخرین شیوه علمی برای تقویت رشد مو / موهای ریخته و کم پشت را باز گردانید

رشد مو در حالی که هیچ روال یکسانی ندارد، اما انواع محصولات، ابزار، مواد مغذی، داروها و تکنیک‌های مراقبت از مو.به سلامت پوست سر، رشد مجدد، استحکام و ضخامت مو ها کمک می کنند.

به گزارش خط سلامت رشد موها به طور طبیعی در یک چرخه صورت می گیرد، اما استفاده از محصولات سلامت پوست سر و مو، تنظیم سبک زندگی و عادات مراقبت از مو، نیز بر رشد سریع مو تاثر گذارند.

رشد مو ، بدون مکمل

رشد مو ژنتیکی است، تحقیقات نشان می‌دهد روش‌های مختلف بر رشد تارهای بلندتر بدون استفاده از مکمل‌ها یا مواد مغذی موثر است. مطالعات نشان می دهد تغییر سبک زندگی، درمان های موضعی مو و مراقبت از مو، رشد مو را تحریک می کند.

بسیاری از این تاکتیک ها بر بهبود گردش خون و جریان خون در پوست سر متکی هستند. حداقل در تئوری، بهبود جریان خون در پوست سر، محیطی سالم برای رشد فولیکول‌های مو و بلندتر، ضخیم‌تر و قوی‌تر شدن موها ایجاد می‌کند.

تاکتیک‌های دیگر شامل خوب غذا خوردن، استرس کمتر و ترک عادت‌های مضر مانند سیگار کشیدن برای کمک به تسریع طبیعی رشد مو است.

رشد مو با مکمل ها

مواد مغذی بخش مهمی از رشد مو هستند. آنها به تنظیم چرخه رشد مو کمک می کنند و از سلامت کلی پوست سر و بدن حمایت کنند.

اگر موها به سرعت مطلوب رشد نمی کنند، باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد کمبودهای تغذیه ای احتمالی صحبت کرد. تشخیص کمبود با آزمایش خون مهم است. مصرف بیش از حد مکمل ها بدون کمبود مضر می باشد. مصرف مولتی ویتامین بی خطرتر از مکمل های تک مغذی است.

مکمل های مختلفی در دسترس هستند که شامل مواد مغذی کلیدی برای ارتقای سلامت مو هستند. مکمل اسیدهای چرب امگا، روی ، ویتامین E و روغن دانه کدو تنبل به طور بالقوه به درمان ریزش مو کمک می کنند و همچنین رشد موی سالم را افزایش می دهند . برخی دیگر از مواد مغذی آهن و بیوتین هستند .

حداقل یک مطالعه نشان داده است مصرف منظم مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و آنتی اکسیدان ها می توانند موهای ضخیم تر و ریزش موی کمتری را تقویت کنند.

چرخه متوسط ​​رشد مو

موها در یک چرخه چهار مرحله ای رشد می کنند که عبارتند از:

آناژن : مرحله رشد

کاتاژن : مرحله رگرسیون

تلوژن : مرحله استراحت

اگزوژن : مرحله ریزش

به طور متوسط ​​پوست سر حاوی حدود 100000 فولیکول مو است و طبیعی است که روزانه حدود 100 تار مو از بین برود.

معمولاً حدود یک ماه طول می کشد تا موهای شما تقریباً نیم اینچ رشد کند. به طور کلی، موها تا حدود شش سال قبل از ریزش به رشد خود ادامه می دهند، سپس موهای جدید به جای خود رشد می کنند.

انواع خودمراقبتی رشد مو

می توان اقدامات مختلفی را انجام داد و محصولات و درمان های مختلف را برای حمایت از رشد مو امتحان کرد.

سرم ها

سرم مو یا پوست سر یک درمان موضعی است که باعث رشد سالم مو می شود. سرم مایعی است که مستقیماً روی پوست سر و مو استفاده می شود.

انواع محصولات موجود است. به دنبال ماده ای با مواد مغذی باشید که بدون باقی ماندن چربی یا روغن، آبرسانی کنند. دستورالعمل های روی محصول را دنبال کنید، مانند استفاده از آن در شب تا اجازه دهید مواد در هنگام خواب کار کنند.

شامپوها

برخی از شامپوها به سلامت کلی مو و به طور بالقوه به بلندتر و قوی‌تر شدن تارهای مو کمک می کنند.

به دنبال شامپوهای مرطوب کننده و غلیظ کننده باشید که به پوشاندن رشته ها با مواد حمایتی کمک می کنند و مو ها را تقویت می کنند. آنها موها را ضخیم تر و پرتر نشان می دهند و در عین حال شکستگی مو را کاهش می دهند.

محصولات شوره سر

شامپوها و محصولات موضعی با هدف قرار دادن شوره سر نیز به رشد مو کمک می کنند.

به عنوان مثال، شامپوهای شوره سر با پیریتیون روی، اسید سالیسیلیک، گوگرد، سولفید سلنیوم، کتوکونازول و قطران زغال سنگ می توانند پوست خشک و پوسته پوسته پوست سر را کنترل کنند. 12 آنها همچنین به جلوگیری از خارش و خراشیدگی که می تواند ریزش مو را بدتر کند کمک می کند، به فولیکول های مو اجازه می دهد تا روی رشد و استحکام مو تمرکز کنند.

اسکراب

وقتی پوست خشک و چربی روی پوست سر جمع می شود، محیطی بهینه برای رشد موی سالم ایجاد نمی کند.

امتحان کردن یک اسکراب پوست سر که به لایه برداری ملایم سطح کمک می کند و در عین حال رطوبت و تغذیه را بهبود می بخشد، می تواند یک مرحله ساده در روتین مراقبت از مو باشد. می توان در صورت نیاز از این نوع محصول قبل از حالت دادن به موهای خود در حمام استفاده کرد.

روغن های پوست سر یا مو

 استفاده از یک محصول مبتنی بر روغن به طور مستقیم روی پوست سر باعث بهبود وضعیت پوست سر می شود. این به نوبه خود می تواند رشد موی سالم را تقویت کرده و ریزش مو ناشی از استرس را کاهش دهد.

 انواع مختلفی از محصولات روغن مو در بازار وجود دارد و هیچ ماده‌ای وجود ندارد که از نظر علمی ثابت شده باشد که رشد مو را ایجاد می کند. فرمولی را انتخاب کنید که با نوع مو و پوست سر و هرگونه حساسیت پوستی که ممکن است تجربه کنید، به خوبی کار کند.

درمان های موضعی دارویی

یک درمان موضعی دارویی بدون نسخه (OTC) معروف به نام ماینوکسیدیل معمولاً توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای تقویت رشد مو و افزایش ضخامت و تراکم مو توصیه می شود.

اعتقاد بر این است وقتی ماینوکسیدیل روی پوست سر استفاده می شود رگ های خونی را گشاد می کند و باعث افزایش جریان خون به فولیکول های مو می شود. تصور می شود که این گردش خون بهبود یافته رشد مو را تحریک می کند و اغلب برای درمان بیماری هایی مانند آلوپسی آندروژنتیک استفاده می شود.، که معمولاً به عنوان طاسی الگو شناخته می شود.

 

ماساژورهای پوست سر

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دستگاه ماساژ پوست سر به تقویت، ضخامت و رشد مو کمک می کند. این به دلیل تأثیر مثبت فشار روی پوست سر بر روی ژن‌های سلول‌های پوست سر است.

یک مطالعه نشان داد که استفاده منظم از دستگاه ماساژ پوست سر در یک دوره زمانی، فعالیت ژن‌های مرتبط با رشد مو را افزایش داده و فعالیت ژن‌های مرتبط با ریزش مو را کاهش می‌دهد. در حالی که یک ابزار ماساژ پوست سر یک راه عالی برای انجام کار می باشد، متخصصان نظریه می دهند که ماساژ دستی (با استفاده از دستان) به همان اندازه مفید می باشد.

دستگاه های نور درمانی

انواع خاصی از نور درمانی ممکن است رشد مو را افزایش داده و نازک شدن مو را کاهش می دهند.

به نظر می رسد استفاده از دستگاه های نور قرمز یا آبی در خانه باعث تحریک سلول های پوست سر برای بهبود خون رسانی، کاهش التهاب و بازسازی مو می شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که نور درمانی می تواند تراکم مو را پس از چند هفته استفاده به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

کلاژن

کلاژن، پروتئینی که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، به حمایت از پوست، بافت ها، مفاصل و استخوان ها کمک می کند. شواهد در مورد اینکه آیا این ماده مستقیماً از سلامت مو پشتیبانی می کند یا خیر، متفاوت است، اما کلاژن به شکل مکمل، مایع یا پودر ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پپتیدهای کلاژن به رشد مو کمک می کند، به طور بالقوه فولیکول‌های مو را افزایش داده و ضخامت مو را بهبود می بخشد. علاوه بر این، حداقل یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف یک محصول حاوی کلاژن، پپتیدها ،  لیپیدها و  اسید هیالورونیک  به صورت ترکیبی بعد از چند هفته موهایی نرم‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر به‌دست می‌آورد.

داروهای خوراکی تجویزی

گاهی اوقات، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یک درمان دارویی را برای کمک به رشد مو توصیه می کند.

داروهای خوراکی مانند پروپشیا (فیناستراید) که معمولاً برای ریزش مو مردان تجویز می‌شوند، با مسدود کردن هورمون‌های مرتبط با ریزش مو عمل می کنند. آلداکتون ( اسپیرونولاکتون ) به طور کلی برای ریزش موی خانم ها تجویز می شود و به تنظیم هورمون های مسئول نازک شدن مو کمک می کند.

از آنجایی که این محصولات از رشد مجدد مو برای شرایط یا موقعیت‌های خاص حمایت می‌کنند، باید با یک متخصص پوست (پزشک متخصص در بیماری‌های پوست، مو و ناخن) روی یک برنامه درمانی خاص کار کرد.

چه چیزی رشد مو را متوقف می کند؟

برای حفظ سلامت و استحکام مو، متخصصان توصیه می کنند از برخی روشها در سبک زندگی اجتناب شود به عنوان مثال:  استفاده از ابزارهای داغ مانند اتوی فر و اتو را کاهش دهید، زیرا گرما رشته های مو را ضعیف می کند.

از محکم بستن مو اجتناب شود، زیرا موها را می کشد و به طور بالقوه منجر به ریزش موی دائمی می شود.

برای کاهش التهاب در سراسر بدن که باعث ریزش مو می شود، سیگار را ترک کنید .

سعی کنید استرس را محدود کنید، که محرکی برای ریزش مو می باشد

صرف نظر از نوع درمان پوست سر یا مو، ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا محصولات اثر کنند و رشد مو شروع شود.

در صورت مشاهده ریزش غیر طبیعی مو یا نازک شدن مو، همیشه با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای درمان پزشکی مشورت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان