آیا ورزش پوست را جوان می کند؟ + دانشمندان بالاخره حقیقت را گفتند

خط سلامت: ورزش با مزایای فراوانی برای سلامت روان و جسم همراه است. محققان در تلاش برای پاسخ به این سوال که "آیا ورزش، پوست را جوان می کند؟" به نتایج جالبی دست یافتند.

آیا ورزش پوست را جوان می کند؟ + دانشمندان بالاخره حقیقت را گفتند

ورزش طول عمر را افزایش می دهد و یک استراتژی موثر برای کاهش اضطراب و استرس تلقی می شود. 

به گزارش خط سلامت برخی افراد عقیده دارند ورزش به جوانسازی پوست کمک می کند، در این مطلب به نقد و بررسی این تفکر می پردازیم.

ورزش و جوانسازی پوست

ورزش مزایای فراوانی دارد. امروزه تاثیر مثبت ورزش بر سلامت روان و جسم بر کسی پوشیده نیست.

در رابطه با تاثیر ورزش بر جوانسازی پوست، تفکرات مختلفی وجود دارد. برخی افراد عقیده دارند ورزشه های سنگین پوست را شل می کند، در حالیکه برخی دیگر عقیده دارند ورزش منجر به افزایش کلاژن سازی شده و نقش مهمی درجوانسازی پوست ایفا می کند؛ با این حال هیچ یک از این موارد را علم تایید نمی کند.

آیا ورزش، آکنه را بهبود می بخشد؟

یک مطالعه که به تاثیر ورزش بر آکنه پرداخته است

در این مطالعه، محققان به تأثیر ورزش بر آکنه ظاهر شده در ناحیه تنه (عمدتاً پشت) در دو گروه از مردان ورزشکار پرداختند. به مردان هر دو گروه آموزش داده شد، پنج روز در هفته به مدت دو هفته ورزش کنند.

به یک گروه گفته شد یک ساعت بعد از ورزش دوش بگیرند، در حالی که گروه دیگر دو الی چهار ساعت برای دوش گرفتن صبر می کردند. در نهایت هیچ تفاوتی در میزان آکنه در هر دو گروه از مردان مشاهده نشد. 

ورزش و سرطان پوست

در یک مطالعه، محققان اثرات ورزش و عرق کردن زیر نور خورشید را بر بروز سرطان پوست بررسی کردند.

در این پژوهش مشخص شد عرق کردن زیر نور خورشید، حساسیت به نور را افزایش می دهد و به نوبه خود خطر آفتاب سوختگی و آسیب پوستی مربوط به اشعه ماوراء بنفش را افزایش می دهد.  آسیب پوستی ناشی از آفتاب سوختگی با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست همراه است. توصیه می‌شود افراد در ساعاتی از روز که تابش نور خورشید کم است، با پوشیدن لباس‌های محافظ (کلاه، لباس‌های رنگ روشن) و استفاده از ضدآفتاب‌های مقاوم در برابر آب، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را در حین ورزش کاهش دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان