راههای متوقف کردن سکسکه در کمترین زمان

خط سلامت: سکسکه یک عارضه گوارشی غیر ارادی آزاردهنده می باشد و افراد تلاش می کنند سریع تر به روش های مختلف از آن جلوگیری کنند.

راههای متوقف کردن سکسکه در کمترین زمان

سکسکه رفلکس یا پاسخ بدن است که توسط دیافراگم ایجاد می شود. به دلیل انقباض در گروه عضلانی که شکم را از قفسه سینه جدا می کند، تارهای صوتی بسته می شود. این اتفاق باعث می شود که صدای سکسکه ایجاد شود.

به گزارش خط سلامت دلایل مختلفی برای سکسکه وجود دارد که  شامل تغییرات دما، مصرف وعده غذایی سنگین یا نوشیدنی های گازدار است.

سکسکه و راهی برای توقف آن

سکسکه بر خلاف رفلکس های دیگر نظیر سرفه و عطسه به نظر می رسد هدف خاصی را دنبال نمی کند. رفلکس های دیگر بدن مانند عطسه و سرفه بینی و راه های هوایی را از مواد ناخواسته و آلودگی ها پاک می کنند.  پس چگونه از انجام کاری که از ابتدا قصد انجام آن را نداشتیم، دست برداریم؟ معمولاً سکسکه به خودی خود ناپدید می شود. اما اگر متوقف نشد یکی از این روش ها با تغییر در تنفس شما ارتباط دارد.

مقدار دی اکسید کربن در خون مسئول توقف سکسکه می باشد. به همین دلیل است که تنفس عامل مهمی برای خلاص شدن از شر این رفلکس ناخواسته می باشد. نفس خود را حبس کنید، نفس خود را با سرعت بیشتری داخل و خارج کنید یا در یک کیسه نفس بکشید.

این باعث تغییر در سطح دی اکسید کربن در خون می شود و سکسکه را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که در نهایت آن را متوقف کند. روش دیگر نوشیدن مقداری آب است. به این ترتیب، بدون نیاز به تغییر فعال ریتم تنفس خود، بر تنفس خود نیز تأثیر می گذارید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان