فواید و ضررهای فلفل سیاه

خط سلامت: فلفل سیاه به عنوان یک چاشنی معروف، معمولا در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. افزودن فلفل سیاه به غذا، طعم تند ملایمی ایجاد می کند که برای اغلب افراد خوشایند است.

فواید و ضررهای فلفل سیاه

فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی مفید است. در طب سنتی از فلفل سیاه برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرفه، مشکلات گوارشی، مشکلات مرتبط با سیکل های ماهیانه و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.

به گزارش خط سلامت فلفل سیاه به کاهش چربی و قند اضافی در سلول های کبد کمک می کند. 

فلفل سیاه چه فوایدی دارد؟

فلفل سیاه حاوی آلکالوئیدی به نام پیپرین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند و با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و التهاب مرتبط با استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. التهاب و اکسیداتیو با بیماری های مزمن مانند: فشار خون بالا، سندرم متابولیک، دیابت و سرطان مرتبط است.

طبق برخی مطالعات، مصرف فلفل سیاه جذب برخی مواد مغذی، مانند: رسوراترول، کورکومین، بتاکاروتن و آهن را افزایش می دهد.  مصرف فلفل سیاه، سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد.

سایر مزایای سلامتی فلفل سیاه

مطالعات نشان داده است فلفل سیاه فواید متعدد برای سلامتی دارد. این فواید عبارتند از:

مدیریت وزن

بهبود متابولیسم

تنظیم بهتر فشار خون

کاهش عوارض دیابت

آیا فلفل سیاه مضر دارد؟

اگرچه فلفل سیاه یک ادویه سالم است که می تواند جایگزین عالی برای نمک باشد، ولی مصرف بیش از حد آن عوارض جانبی نامطلوبی ایجاد می کند.

مصرف زیاد فلفل سیاه باعث علائم گوارشی، مانند: سوزش سر دل، حالت تهوع، سوء هاضمه و ناراحتی معده می شود. برخی از افراد با مصرف بیش از حد فلفل سیاه احساس سوزش در گلو را گزارش می کنند.

اگر دارویی مصرف می کنید، باید در مصرف مکمل های فلفل سیاه یا پیپرین احتیاط کنید. فلفل سیاه جذب برخی داروها (مانند آنتی هیستامین ها ) را افزایش می دهد. بنابراین اگرچه مصرف فلفل سیاه بی خطر است، اما بهتر است این کار را در حد اعتدال انجام دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان