فواید سلامتی سینه مرغ کبابی که از آن بی خبرید

خط سلامت: سینه مرغ یک منبع پروتئینی دلچسب و بدون چربی و خوشمزه است که مناسب همه افراد خصوصا ورزشکاران است.

فواید سلامتی سینه مرغ کبابی که از آن بی خبرید

سینه مرغ کبابی به عنوان یکی از محبوب ترین منابع پروتئین بدون چربی در بسیاری از رستوران ها، سالاد بارها و غذاهای خانگی در سراسر کشور یافت می شود.

به گزارش خط سلامت سینه مرغ  نه تنها یک گزینه سریع، در دسترس و خوشمزه برای ناهار و شام است، بلکه به طور قابل توجهی مغذی، سرشار از پروتئین ، ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.

سینه مرغ کبابی و ارزش غذایی آن

سینه مرغ کبابی منبع عالی پروتئین ، کولین ، ویتامین های گروه B مانند ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 و همچنین مواد معدنی مانند فسفر ، پتاسیم، روی و سلنیوم است.

فواید سینه مرغ کبابی برای سلامتی

سینه مرغ کبابی دارای فواید سلامتی زیادی در چندین سیستم بدن است:  

باعث رشد و ترمیم بافت سالم می شود

سینه مرغ کبابی به عنوان یک غذای پر پروتئین رشد و ترمیم بافت های سالم را در سراسر بدن تشویق می کند. پروتئین به عنوان یکی از سه درشت مغذی ضروری، بلوک ساختمانی اساساً هر ساختار اصلی بدن از جمله اندام ها، استخوان ها، مژه ها، غضروف ها و حتی DNA و انتقال دهنده های عصبی است.

مرغ همچنین پروتئین کامل نامیده می شود ، به این معنی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است که به بدن کمک می کند تا از هر پروتئینی که می تواند ارائه دهد، بهره مند شود.

از متابولیسم سالم پشتیبانی می کند

مرغ، از جمله سینه مرغ کبابی، از متابولیسم سالم از چند زوایای مختلف پشتیبانی می کند. اولاً، پروتئین هضم را کند می کند و در نتیجه هم پاسخ قند خون ضعیف و هم سیری بیشتر بعد از غذا خوردن ایجاد می شود. این یک مزیت برای کسانی است که مانند افراد مبتلا به اختلالات متابولیک از جمله دیابت نوع 2، نیاز به نظارت دقیق تر قند خون خود دارند.

با این حال برای کسانی که نگرانی های متابولیک ندارند مفید است زیرا همه می توانند از افزایش سیری سالم بعد از غذا بهره مند شوند. علاوه بر این، انبوهی از ویتامین‌های B موجود در سینه مرغ کبابی با افزایش تولید انرژی و جذب مواد مغذی از متابولیسم سالم حمایت می‌کند .

سلامت مغز را تقویت می کند

اسید آمینه ضروری تریپتوفان را می توان در سینه مرغ کبابی نیز یافت. جدا از اینکه تریپتوفان یک بلوک ساختمانی مهم پروتئین است، به سنتز سروتونین و ملاتونین در مغز کمک می کند. سروتونین نقش کلیدی در خلق و خو و همچنین درمان و پیشگیری از نگرانی های سلامت روان مانند افسردگی دارد. در همین حال، ملاتونین برای حفظ یک ریتم شبانه روزی سالم و حمایت از خواب بهتر ضروری است .

به سلامت و عملکرد تیروئید کمک می کند

سینه مرغ کبابی به عنوان یک منبع فوق العاده سلنیوم سلامت تیروئید را بهبود می بخشد. سلنیوم در غدد تیروئید متمرکز است و تحقیقات نشان داده است سطوح پایین سلنیوم خطر ابتلا به انواع مختلفی از اختلالات تیروئید را افزایش می دهد.

سینه مرغ کبابی و سلامت قلب

در کل اگر به دنبال حمایت از سلامت قلب خود هستید، سینه مرغ کبابی یک غذای خوب با چربی کم اشباع شده برای انتخاب است.

برای چند دهه، متخصصان سلامت به مردم توصیه می‌کنند از چربی‌های اشباع شده دوری کنند تا از بیماری قلبی جلوگیری شود. در حالی که این درست است که شواهد اخیر و در حال ظهور این تصورات قدیمی را در مورد ارتباط بین مصرف چربی اشباع شده و بیماری مزمن به چالش می کشد، می دانیم که مصرف چربی اشباع شده بر سطح کلسترول خون تأثیر منفی می گذارد و به بیماری قلبی منجر می شود بنابراین، همچنان عاقلانه است که در مورد مصرف چربی های اشباع شده اعتدال را رعایت کنید و پروتئین های بدون چربی مانند سینه مرغ کبابی در انجام این کار کمک می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان