6 دمنوش خوشمزه ضد درد

خط سلامت: چای در صدر فهرست نوشیدنی های تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد درد و التهاب قرار دارد.

6 دمنوش خوشمزه ضد درد

چای، انواع متنوعی دارند. اکثر چای ها، سرشار از آنتی اکسیدان بوده، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند و التهاب و درد را از بین می برند.

به گزارش خط سلامت وقتی صحبت از نوشیدنی های تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد درد به میان می آید ، چای در صدر فهرست قرار می گیرد.

چای و خاصیت ضد درد و التهاب

چای انواع مختلفی دارد. انواع مختلف چای با خاصیت ضد درد و التهاب، عبارت است از:

چای سبز

چای سبز از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود.

سبز حاوی کاتچین، به ویژه اپی گالوکاتچین گالات است که با فلاونوئیدها برای محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد و التهاب کار می کند.

چای سبز با کاهش التهاب، درد و خطر بیماری های مزمن مانند کلسترول بالا، بیماری های قلبی، دیابت و سرطان مرتبط است. سایر مزایای چای سبز عبارت است از:

تقویت سیستم ایمنی

کاهش وزن

بهبود سلامت دندان

بهبود عملکرد عصبی

چای سیاه

اگرچه چای سیاه، چای سبز و چای سفید از یک گیاه به دست می آیند، اما به طور متفاوتی دم می شوند و مشخصات غذایی متفاوت دارند.

چای سیاه سابقه طولانی در طب سنتی آسیایی و آیورودا دارد و به دلیل خواص احیا کننده آن مورد استقبال قرار گرفته است.

چای سیاه بسیاری از مزایای سلامتی چای سبز را دارد. چای سیاه سرشار از فلاونوئیدهایی به نام تافلاوین و تیاروبیگین است و نشان داده شده این چای به سرکوب آنزیم های التهابی در بدن کمک می کند و آسیب رادیکال های آزاد را محدود می کند.

چای زنجبیل

چای زنجبیل از پودر ریشه زنجبیل یا زنجبیل تازه رنده شده تهیه می شود. مانند چای سبز، زنجبیل به طور گسترده به عنوان دارویی برای درمان درد و التهاب مورد مطالعه قرار گرفته است.

زنجبیل حاوی موادی به نام جینجرول و شوگاول است که با استرس اکسیداتیو و التهاب مقابله می کند. یک مطالعه بر روی 63 فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید نشان داد مصرف 750 میلی گرم زنجبیل، دو بار در روز علایم بیماری را کاهش می دهد.

چای زردچوبه

زردچوبه نیز از خانواده زنجبیل است. خواص ضد درد و ضد التهابی زردچوبه از محتوای کورکومین آن ناشی می شود.

کورکومین و تأثیر آن بر بیماری های التهابی مانند: آرتریت، بیماری قلبی و IBD مورد مطالعه قرار گرفته است. در چندین آزمایش، کورکومین موجود در زردچوبه در کاهش درد همراه با التهاب موثر بوده است.

چای برگ گزنه

گزنه به عنوان یک درمان خانگی برای درمان درد مفاصل و دردهای عضلانی استفاده می شود. چای برگ گزنده به کاهش التهاب و درد کمک می کند.

چای نعناع فلفلی

نعناع دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است. چای نعناع اغلب برای تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر و بهبود سلامت تنفسی با کاهش احتقان و باز کردن راه های هوایی استفاده می شود.

نکات احتیاطی

هنگام نوشیدن چای به نکات زیر توجه کنید:

نوشیدن بیش از حد چای عوارض جانبی مانند: سوزش سر دل، اسهال یا ناراحتی معده ایجاد می کند؛ بنابراین مصرف چای را به  2 تا 4 فنجان در روز محدود کنید.

از آنجایی که برخی از انواع چای با داروهای خاصی تداخل دارند، اگر در حال حاضر داروی خاصی مصرف می کنید، با پزشک خود صحبت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان