این ویتامین عامل یک سوم مرگ های دنیا است / به اندازه مصرف کنید

خط سلامت: نیاسین (ویتامینB3 ) یکی از هشت دسته ویتامین B است که به بدن کمک می کند تا غذاهای خورده شده را به انرژی تبدیل کند.

 این ویتامین عامل یک سوم مرگ های دنیا است / به اندازه مصرف کنید

نیاسین (ویتامینB3 )  به حفظ سلامت پوست و تقویت سیستم عصبی کمک می کند. از آنجا که بدن نمی تواند نیاسین بسازد، باید آن را از غذاها یا از طریق مکمل دریافت کرد.

به گزارش خط سلامت مصرف بیش از حد نیاسین بدن را با عوارض جدی رو به رو می کند.

نیاسین (ویتامینB3 ) و بیماری قلبی

نیاسین به طور طبیعی در حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه ها یافت می شود و همچنین برخی از غذاها مانند غلات و نان غنی شده با نیاسین وجود دارد. بدن نیاسین را ذخیره نمی کند و هر مقدار اضافی که استفاده نشده باشد از طریق ادرار از بدن خارج می شود. محققان اخیرا دریافتند که سطوح بالای ویتامین B رایج به نام نیاسین در بدن به ابتلا بیماری قلبی عروقی کمک می کند.

محققان دریافتند نیاسین اضافی باعث التهاب عروقی می شود که به نوبه خود منجر به تصلب شرایین  یا تجمع پلاک در دیواره شریان ها می شود.

حدود 20.5 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2021 بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند، که باعث می شود یک سوم از کل مرگ و میرها در سراسر جهان رخ دهد.

در حالی که برخی از عوامل خطر غیرقابل تغییر برای بیماری قلبی وجود دارد، از جمله جنسیت، تاریخچه خانوادگی منبع مورد اعتماد، و منبع مورد اعتماد قومیت، چندین دلیل قابل پیشگیری برای بیماری قلبی عروقی وجود دارد، از جمله چاقی، سطح کلسترول بالا، فشار خون بالا ، سیگار کشیدن ، غذا خوردن. یک رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت بدنی کافی.

محققان موسسه تحقیقاتی کلیولند کلینیک لرنر آمریکا با مطالعه جدیدی گزارش می دهد سطوح بالای ویتامین B رایج به نام نیاسین در بدن به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و آن را به فهرست عوامل خطر بالقوه قابل تغییر اضافه کرده اند.

جستجو برای مسیرهای جدید بیماری قلبی

برای این مطالعه محققان پلاسمای ناشتا را از حدود 1100 نفر با سلامت قلبی پایدار مورد مطالعه قرار دادند. پس از تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند که سطوح بالاتر N1-methyl-4-pyridone-3-carboxamide یا 4PY در گردش، به شدت با ایجاد حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر حوادث ناسالم قلبی مرتبط است.

مطالعات نشان داد سطوح بالای 4PY در خون بیماری قلبی آینده را پیش بینی می کند. این مطالعات جدید به شناسایی مسیر جدیدی کمک می کند که به بیماری قلبی کمک می کند.

دانشمندان همچنین دریافتند که 4PY مستقیماً باعث التهاب عروقی می‌شود که به رگ‌های خونی آسیب برساند و منجر به تجمع پلاک در دیواره شریان شود که به آن تصلب شرایین معروف است.

این مطالعه نیاسین اضافی، به ویژه متابولیت تجزیه آن 4PY، را به عنوان یک عامل خطر برای حوادث قلبی عروقی مهم مانند حمله قلبی و سکته شناسایی می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان