میگرن موجب ۸ بیماری روانی و جسمانی می شود + سکته و ۷ بیماری دیگر

خط سلامت: میگرن نوعی از سردرد است که معمولا درد ناگهانی و با شدت بالا آغاز می شود و زندگی افراد را مختل می کند.

 میگرن موجب ۸ بیماری روانی و جسمانی می شود + سکته و ۷ بیماری دیگر

میگرن یکی از شایع ترین مدل های سر درد است که دلایل مختلفی دارد. میگرن درمان قطعی ندارد و افراد برای درمان دچار سردرگمی می شوند.

به گزارش خط سلامت میگرن با بیماری های گوارشی مرتبط است.

میگرن و بیماری های گوارشی

میگرن حمله های دردناک ایجاد می کند که زندگی فرد را فلج می کند و با سرگیجه و حالت تهوع نیز همراه می شود.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد میگرن به طور بالقوه خطر ابتلا به چند بیماری از جمله بیماری‌های گوارشی را افزایش می دهد.

تحقیقات جدید کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی می گوید بین میگرن و افزایش خطر بیماری التهابی روده (IBD) نیز ارتباط وجود داشته باشد. بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل یک حمله میگرن در هر سال دارند.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد میگرن به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر، از جمله سکته، بیماری قلبی، صرع، مشکلات خواب، اعتماد و اضطراب و افسردگی را افزایش می دهد.

میگرن همچنین با برخی از بیماری های گوارشی، از جمله سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مرتبط است.

اکنون، محققان کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی می‌گویند که ارتباطی بین میگرن و افزایش خطر ابتلا به بیماری روده تحریک‌پذیر (IBD) وجود دارد، که یک اصطلاح کلی است که شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می‌شود.

میگرن و بیماری روده تحریک‌پذیر (IBD)

برای مطالعه فعلی، محققان داده های بیش از 10 میلیون نفر را از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی سراسری برای شهروندان کره جنوبی تجزیه و تحلیل کردند. حدود 3 درصد از جمعیت مورد مطالعه مبتلا به بیماری روده تحریک‌پذیر (IBD) بودند.

از طریق داده ها، دانشمندان دریافتند بروز بیماری روده تحریک‌پذیر (IBD) در افرادی که میگرن داشتند در مقایسه با افرادی که این بیماری را نداشتند به طور قابل توجهی بیشتر بود.

دانشمندان همچنین داده‌ها را از طریق زیرگروه‌های بروز بیماری کرون و کولیت اولسراتیو بررسی کردند. افراد مبتلا به میگرن در هر دو زیر گروه در مقایسه با افراد بدون میگرن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به هر یک از این بیماری ها بودند.

پس از تشخیص میگرن، محققان دریافتند که افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کرون هستند که پس از یک پیگیری 5 ساله افزایش قابل توجهی داشت.

علاوه بر این، در زیر گروه‌ها، دانشمندان گزارش دادند که تأثیر میگرن بر خطر ابتلا به کولیت اولسراتیو در مردان بیشتر از زنان بود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان