درمان خشکی پوست در زمستان با ترکیب طلایی خانگی طبیعی

خط سلامت: گلاب و گلیسیرین، ترکیبی برای درمان خشکی پوست در فصل زمستان است. در حالی که استفاده از مرطوب کننده ضروری است، اما برخی از داروهای طبیعی مانتد گلاب و گلیسیرین نیز بسیار مفید هستند.

درمان خشکی پوست در زمستان با ترکیب طلایی خانگی طبیعی

گلاب و گلیسیرین برای افرادی که پوست حساس و یا خشک دارند یک داروی بالقوه محسوب می شود. گلاب دارای خاصیت ضدالتهابی است. به‌همین دلیل به کاهش قرمزی، التهاب و آکنه کمک می‌کند و گلیسیرین با تقویت سد طبیعی پوست به محافظت از آن کمک می‌کند و باعث کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود.

به گزارش خط سلامت گلاب و گلیسیرین بهترین گزینه برای پوست در فصل سرما می باشد. گلاب به تسکین سوزش پوست و گلیسیرین به بهبود سطح رطوبت پوست کمک می کند.

گلاب و گلیسیرین و خواص آنها

گلاب و گلیسیرین هر کدام خواص مجزایی برای پوست دارند و ترکیب آنها باهم به لطافت، شفافیت، و رفع خشکی و التهاب پوست بسیار موثر است

گلاب چیست؟

گلاب مایع معطری است که از گلبرگ های تازه گل رز تقطیر می شود .

گلاب در بطری

در اینجا به برخی از فواید گلاب برای پوست اشاره می کنیم:

تحریک پوست را تسکین می دهد. به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، پوست را آرام می کند و به مدیریت بیماری های پوستی از جمله اگزما کمک می کند.

پاک کننده طبیعی

گلاب مانند یک پاک کننده طبیعی عمل می کند. به آرامی کثیفی و همچنین هرگونه چربی اضافی که روی پوست شما جمع می شود را از بین می برد.

آبرسان

گلاب یک آبرسان عالی است، زیرا به مرطوب کردن پوست کمک می کند و لایه های پوست را از درون تغذیه می کند.

آسیب سلولی را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان های موجود در گلاب به کاهش آسیب سلولی و چین و چروک پوست کمک می کند.

پف چشم را کاهش می دهد

استفاده از گلاب زیر چشم به کاهش پف چشم کمک می کند. گلاب حاوی ویتامین C است که بر روشن شدن ناحیه زیر چشم کمک موثر است.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین یا گلیسرول نوعی مرطوب کننده است که برای از بین بردن ترک خوردگی لب ها، خشکی دست ها و پاشنه های ترک خورده استفاده می شود. رطوبت را از محیط جذب می کند و در پوست به دام می اندازد تا سالم و نرم به نظر برسد. طبق تحقیقی که در سال 2008 در مجله بریتانیایی منتشر شد، گلیسرول نه تنها در آبرسانی پوست نقش دارد، بلکه خاصیت ارتجاعی پوست و ترمیم سد پوستی نیز دارد.

مزایای گلیسیرین:

از پوست در برابر آلاینده ها محافظت می کند

گلیسیرین می تواند به محافظت از پوست در برابر محرک ها و آلاینده ها کمک کند. همچنین به افزایش گردش سلولی کمک می کند که نقش اساسی در بهبود زخم ها دارد.

سلول های مرده پوست را از بین می برد

گلیسیرین با شکستن پروتئین های موجود در آنها به حذف سلول های مرده پوست از روی پوست کمک می کند. به این ترتیب به تولید سلول های جدید کمک می کند، بنابراین در نهایت پوستی شفاف و سالم خواهید داشت.

چگونه از گلاب و گلیسیرین برای پوست های خشک استفاده می شود؟

ترکیب گلاب و گلیسیرین به طرز شگفت انگیزی برای صورت کار می کند.

در اینجا چند راه برای استفاده از گلاب و گلیسیرین برای پوست آورده شده است:

مه صورت

گلاب و گلیسیرین خوب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری ریخته و به پوست صورت اسپری شود . این یکی از بهترین رطوبت دهنده های صورت است که می توان داشت.

ماسک صورت

این دو ماده را با عسل در یک کاسه مخلوط شود. یک ماسک ورقه ای نخی برداشته و آن را در مخلوط فرو کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

مرطوب کننده

گلاب را با گلیسیرین، آب مقطر، روغن بادام شیرین، اسانس گل رز و روغن آرگان مخلوط کنید تا یک مرطوب کننده بسازید. این می تواند به پوست شما کمک کند تا هیدراته بماند و کیفیت پوست شما را بهبود بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان