۷ نوشیدنی خانگی برای کاهش درد مفاصل

خط سلامت: آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی جزء بیماری‌های خود ایمنی مزمن محسوب می‌شود. درد، تورم و سفتی از علائم اصلی آرتریت است. این بیماری هر مفصلی را درگیر می کند، اما در مفاصل تحمل کننده وزن شایع است.

۷ نوشیدنی خانگی برای کاهش درد مفاصل

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی  همراه با درد، سوزش و تورم است. این التهاب معمولا متقارن است و در هر دو طرف بدن در یک زمان اتفاق می‌افتد (مانند دست‌ها، پاها ، مچ دست‌ها). سایر علائم این اختلال شامل سفتی مفاصل، به خصوص صبح‌ها و یا بعد از یک دوره عدم فعالیت است.

به گزارش خط سلامت آرتریت روماتوئید التهاب یک یا چند مفصل است که موجب درد، تورم و سفتی می شود. در حالی که آرتریت عمدتا بیماری بزرگسالان محسوب می شود، اما برخی از اشکال آن کودکان را نیز درگیر می کند. با این وجود، درمان های خانگی زیادی وجود دارند که به مدیریت و تسکین درد کمک کنند.

آرتریت و 7 نوشیدنی خانگی 

آرتریت روماتوئید باعث شده افراد زیادی با درد ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند. دیده می شود که افراد در هر سنی را مبتلا می کند، اما در افراد مسن شایع تر است. در حالی که آرتریت ممکن است به عنوان یک نگرانی جدی برای سلامتی به نظر نرسد، می تواند به طور قابل توجهی تحرک را مختل کند و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

درمان های خانگی زیادی به کاهش درد آرتریت کمک می کنند. اما آیا می دانستید نوشیدن برخی نوشیدنی های سالم حاوی خواص تسکین دهنده آرتریت هستند که به تسکین درد کمک می کنند؟ اگر نه، برخی از بهترین نوشیدنی ها را برای درد آرتریت در اینجا خواهید یافت!

۷ نوشیدنی برای کاهش درد و التهاب آرتریت

شیر زردچوبه گرم

زردچوبه حاوی کورکومین، یک ترکیب ضد التهابی طبیعی است که می تواند علائم مرتبط با آرتریت را کاهش دهد. شیر زردچوبه گرم از دیرباز وجود داشته است و فواید بالقوه آن شامل کاهش التهاب و درد مفاصل است . کورکومین حاوی خواص ضد التهابی است که به کاهش علائم مرتبط با آرتریت کمک می کند. به سادگی یک فنجان شیر را گرم، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به آن اضافه، خوب مخلوط شود و قبل از خواب میل شود و خواب راحتی را تجربه کرد.

چای سبز

چای سبز به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، از جمله خواص ضدالتهابی آن شناخته می شود. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است و به کاهش التهاب، تقویت مفاصل و ماهیچه های اسکلتی سالم کمک می کند. به علاوه، این یک نوشیدنی با طراوت و آبرسان است که می توان در طول روز از آن لذت برد. یک فنجان چای سبز را دم کرده و مصرف گرم یا سرد آن، انرژی را افزایش می دهد.

آب گیلاس

گیلاس به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود مشهور است. آب گیلاس، به ویژه، به دلیل فواید بالقوه آن در کاهش درد آرتریت مورد توجه قرار گرفته است. آنتوسیانین ها، ترکیباتی که مسئول رنگ قرمز پر جنب و جوش گیلاس هستند، توانایی کاهش التهاب را دارند.

چای زنجبیل

زنجبیل از دیرباز به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. نوشیدن چای زنجبیل یک گزینه تسکین دهنده برای افراد مبتلا به آرتریت است، زیرا به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می کند.

اسموتی گیلاس ترش

گیلاس ترش، مشابه گیلاس شیرین، حاوی ترکیبات ضد التهابی است که به کاهش علائم آرتریت کمک می کند. آنها همچنین حاوی آنتوسیانین هستند که نشان داده شده است که التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد. این اسموتی نه تنها طعم عالی دارد، بلکه مواد مغذی ضروری برای سلامت مفاصل را نیز فراهم می کند.

آبگوشت استخوان

آب استخوان سرشار از کلاژن، گلوکزامین و کندرویتین است، مواد مغذی که از سلامت مفاصل حمایت می‌کنند و برای مبتلایان به آرتریت مفید می باشد. کلاژن، به ویژه، یک جزء کلیدی از غضروف است و به حفظ عملکرد مفصل کمک می کند. نوشیدن آبگوشت راهی خوشمزه و مغذی برای تامین بلوک‌های سازنده مفاصل شما برای عملکرد مطلوب است.

چای ترش

چای ترش که از گلبرگ های خشک شده گل هیبیسکوس درست می شود، نه تنها نوشیدنی جذابی است، بلکه با علائم آرتریت مبارزه می کند. چای ترش سرشار از آنتوسیانین و سایر آنتی اکسیدان ها است و به کاهش التهاب کمک می کند.

گنجاندن این نوشیدنی ها در برنامه روزانه  راهی موثر برای مدیریت درد مفاصل و علائم آرتریت می باشد.

چگونه درد آرتریت را در فصل بارانی مدیریت کنیم؟

بدتر شدن درد مفاصل با باران طبیعی است. 

این نکات در مدیریت آرتریت در فصل های موسمی کمک می کند. 

برای برخی افراد، به ویژه کسانی که از آرتروز رنج می برند، فصل بارانی به معنای درد مفاصل بیشتر است. از آنجایی که سطح رطوبت در فصل های موسمی افزایش می یابد و افراد تمایل دارند از تمرین صرف نظر کنند، درد آرتریت در طول فصل باران بدتر می شود. اما همیشه راه هایی برای مدیریت درد آن وجود دارد. در اینجا برخی از عوامل ذکر شده است:

تغییرات در سطح فشار اتمسفر

دما و رطوبت این تغییرات بر سلامت مفاصل تأثیر می گذارد. این متخصص می‌گوید در طول باران‌های موسمی، سیستم‌های کم فشار می‌توانند باعث انبساط بافت‌های اطراف مفاصل شوند که منجر به افزایش فشار و ناراحتی می‌شود. علاوه بر این، افزایش رطوبت می تواند به سفتی و التهاب مفاصل کمک کند.

کاهش فعالیت بدنی

طبیعی است افراد در چنین شرایطی کمی تنبل شوند و از فعالیت های خارج از منزل تا حد امکان در هنگام ریزش آن صرف نظر کنند. اما به دلیل محدودیت تحرک یا عدم تمایل به بیرون رفتن در شرایط مرطوب، ممکن است منجر به ضعف عضلانی و سفتی مفاصل شود.

راه های مدیریت درد آرتریت در فصل های موسمی

مدیریت درد آرتریت در طول فصل باران های موسمی چالش برانگیز می باشد، اما چندین راه موثر برای کاهش ناراحتی وجود دارد.

یک برنامه ورزشی روتین حفظ کنید

ورزش منظم برای مدیریت درد آرتریت، حتی در طول فصل های موسمی بسیار مهم است. ورزش به تقویت عضلات اطراف مفاصل، بهبود انعطاف پذیری و کاهش سفتی کمک می کند. همچنین گردش خون را تقویت می کند که می تواند درد و التهاب را تسکین دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان