خطر از کار افتادن قلب با خوردن پروتئین زیاد + مقدار مجاز را ببینید

خط سلامت: پروتئین نقش مهمی در سلامت روانی و جسمانی دارد اما مصرف بیش از حد آن ها خطراتی را ایجاد می کند که مهمترین آن مربوط به قلب است.

 خطر از کار افتادن قلب با خوردن پروتئین زیاد + مقدار مجاز را ببینید

پروتئین ها برای عضله سازی و سلامت کلی بدن مفید هستند.

به گزارش خط سلامت پروتئین اضافی می تواند مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند.

پروتئین و عوارض مصرف بیش از حد

پروتئین موجود در غذاهایی مانند تخم مرغ و گوشت برای سلامتی کلی ضروری است، اما افراد باید مراقب باشند که روزانه بیش از حد مصرف نکنند.  محققان گزارش می دهند مصرف بیش از حد پروتئین به صورت روزانه می تواند مشکلاتی برای سلامت قلب ایجاد کند. محققان خاطرنشان می کنند که مصرف بیش از 22 درصد کالری روزانه از پروتئین خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش می دهد.

اولویت پروتئین گیاهی

کارشناسان می گویند مقداری پروتئین روزانه برای حفظ سلامت کلی ضروری است، اما توصیه می کنند که بخشی از این پروتئین باید از غذاهای گیاهی تهیه شود. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه پیتسبورگ منتشر شد، مصرف بیش از 22 درصد کالری روزانه از طریق پروتئین ها خطر تصلب شرایین را افزایش می دهد و حتی وضعیت را بدتر کند.

دانشمندان خاطرنشان کردند لوسین یک اسید آمینه است که به توسعه و بدتر شدن آترواسکلروز کمک می کند و دریافتند که مصرف بیشتر پروتئین در رژیم غذایی، به ویژه مصرف بیش از 25 گرم پروتئین در هر وعده غذایی یا 22 درصد انرژی مورد نیاز روزانه، منجر به سطوح بالاتر لوسین می شود که مسیر خاصی را در سلول های ایمنی فعال می کند که با تصلب شرایین مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان