این آجیل خوشمزه سم مرموزی را وارد بدن می کند + شیوه درست مصرف

خط سلامت: بادام هندی نوعی آجیل حاوی پروتئین، ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان است. برای اکثر افراد، مصرف بادام هندی در حد اعتدال مفید است. با این حال برخی افراد با خوردن بادام هندی پاره ای از عوارض جانبی را تجربه می کنند.

این آجیل خوشمزه سم مرموزی را وارد بدن می کند + شیوه درست مصرف

بادام هندی نوعی آجیل بسیار خوشمزه و سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

به گزارش خط سلامت متخصصان توصیه می کنند لازم است بادام هندی در حد اعتدال مصرف شود، تا از عوارض جانبی احتمالی پیشگیری شود.

بادام هندی و آلرژی

بادام هندی برای برخی افراد حساسیت زا است. آلرژی بادام هندی یکی از شایع ترین آلرژی های آجیل در ایالات متحده است. در ادامه با برخی ویژگی های تغذیه ای بادام هندی آشنا می شوید:

اگزالات بالا

بادام هندی دارای مقادیر نسبتاً بالایی اگزالات است و خوردن غذاهای حاوی اگزالات زیاد باعث ایجاد سنگ کلیه می شود، بنابراین مهم است مراقب تعداد بادام هندی مصرفی باشید. خوردن بادام هندی با شیر به کاهش جذب اگزالات کمک می کند.

اگر سنگ کلیه دارید یا در معرض خطر بیماری های مرتبط با کلیه هستید، باید با پزشک خود در مورد اینکه چه مقدار برای خوردن بی خطر است صحبت کنید.

آیا بادام هندی خام بی خطر است؟

بادام هندی خام با پوسته حاوی ماده شیمیایی به نام اوروشیول است که سمی است. این ماده سمی می تواند به بادام هندی نیز نفوذ کند. برداشتن پوسته از بادام هندی خام و برشته کردن آن، اوروشیول را از بین می برد. بنابراین هنگام خرید بادام هندی بو داده را انتخاب کنید.

اگر در تلاش برای کاهش وزن یا فشار خون بالا هستید، از مصرف بادام هندی نمکی خودداری کنید.

بادام + هندی

چند بادام هندی در روز بخوریم؟

طعم آجیلی و خامه‌ای بادام هندی وسوسه‌انگیز است و مصرف بیش از حد آن در یک وعده آسان است.

سعی کنید روزانه بیش از یک اونس (28.35 گرم) بادام هندی ​​مصرف نکنید تا از فواید سلامتی بهره مند شوید. یک وعده بادام هندی حاوی حدود 18 عدد بادام هندی است. یکی از راه‌های کنترل میزان مصرف این است که آنها را در ظروف یا کیسه‌های کوچک تک‌نفره بسته‌بندی کنید.

9 فواید بادام هندی برای سلامتی

مزایای سلامتی بادام هندی عبارتند از:

کمک به حفظ سلامت قلب 

بادام هندی چربی های خوب و آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کند که به مدیریت فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند و قلب را سالم نگه می دارد.

سلامت ماهیچه ها و استخوان ها 

بادام هندی منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین K است. این مواد مغذی باعث تقویت استخوان و ماهیچه های سالم می شوند.

مناسب برای پوست و مو

ویتامین های B، ویتامین E ، پروتئین و آنتی اکسیدان ها پوست و موهای شما را از درون تغذیه می کنند.

تقویت بینایی 

آنتی اکسیدان هایی مانند سلنیوم، لوتئین، زآگزانتین و ویتامین C از چشم در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند.

کمک به مدیریت وزن

بادام هندی بسیار سیر کننده است زیرا سرشار از پروتئین و فیبر است. بادام هندی به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و تسهیل کاهش وزن کمک می کند.

مدیریت سطح قند خون

بادام هندی برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. بادام هندی به مدیریت سطح کلسترول و قند خون کمک می کند. برخی از مطالعات گزارش می دهند بادام هندی به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند.

مناسب برای مغز و اعصاب 

چربی های غیر اشباع موجود در بادام هندی به بهبود سلامت مغز کمک می کند. آنها در بهبود حافظه نقش دارند. علاوه بر این، بادام هندی حاوی ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از اعصاب و مغز کمک می کند.

کمک به سلامت روده 

فیبر و پلی فنول های موجود در بادام هندی به هضم غذا کمک می کند و ایمنی روده را تقویت می کند.

مبارزه با استرس اکسیداتیو

استرس اکسیداتیو با التهاب و شرایط مزمن مختلف از جمله آلرژی، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. بادام هندی به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند و نقش محافظتی در برابر این شرایط ایفا می کند.

آیا خوردن بادام هندی خطراتی دارد؟

بادام هندی با اینکه سرشار از مواد مغذی است، لازم است در مصرف آن جانب اعتدال را رعایت کرد. زنان باردار، شیرده و افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف تعداد زیادی بادام هندی خودداری کنند .

مصرف بیش از حد بادام هندی باعث افزایش سطح قند خون می شود. بنابراین، حداقل دو هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده باید از مصرف آنها به مقدار زیاد اجتناب شود. بادام هندی خام حاوی ماده ای سمی به نام اوروشیول است. بنابراین توصیه می شود بادام هندی را پس از برداشتن پوسته و برشته کردن آن مصرف کنید. برای جلوگیری از کالری اضافی و مصرف سدیم از بادام هندی شور خودداری کنید.

لازم است بدانید بادام هندی  باعث تداخل دارویی می شود. اگر از داروهای ضد دیابت استفاده می کنید، باید از مصرف زیاد بادام هندی خودداری کنید. بادام هندی اثر داروهای ضد دیابت، از جمله انسولین را کاهش داده و در کنترل قند خون مشکل ایجاد می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان