تقویت سیستم ایمنی هنگام واکسن زدن با یک ترفند کوچک

خط سلامت: واکسن ها یک راه ساده، ایمن و مؤثر برای محافظت در برابر بیماری های مضر، قبل از تماس با آن ها است.

تقویت سیستم ایمنی هنگام واکسن زدن با یک ترفند کوچک

واکسن ها از دفاع طبیعی بدن برای ایجاد مقاومت در برابر عفونت های خاص استفاده می کند و سیستم ایمنی را قوی تر می کند.

به گزارش خط سلامت واکسن ها سیستم ایمنی را برای ایجاد آنتی بادی آموزش می دهند، درست مانند زمانی که در معرض یک بیماری قرار می گیرد.

واکسن و اثر بخشی در کرونا

واکسن‌ها فقط حاوی اشکال کشته یا ضعیف‌شده میکروب‌ها مانند ویروس‌ها یا باکتری‌ها هستند، باعث بیماری نمی‌شوند و افراد را در معرض خطر عوارض آن قرار نمی‌دهند. یک مطالعه جدید بررسی کرد که آیا بازوهای متناوب برای واکسن های چند دوز می تواند ایمنی را بهبود بخشد یا خیر. واکسیناسیون چند دوز را می توان در محل تزریق یکسان یا متفاوت برای هر دوز دریافت کرد.

محققان می گویند که تغییر بازوها برای دوزهای اولیه و تقویت کننده واکسن های mRNA COVID-19 به بهبود پاسخ ایمنی و اثربخشی واکسن کمک کرد. واکسن کووید-19 هنوز نسبتا جدید است و محققان همچنان علاقه مند به مطالعه چگونگی به حداکثر رساندن اثربخشی آن هستند.

تغییر بازو در واکسن 

به طور معمول، افراد واکسن COVID-19 را در قسمت بالایی بازو دریافت می کنند که دارای گزینه های چند دوز است. واکسن های چند دوزی را می توان در محل تزریق یکسان یا متفاوت برای هر دوز دریافت کرد. نمونه‌های دیگر منبع مطمئن واکسن‌های چند دوزی شامل واکسن‌های سرخک اوریون و سرخجه (MMR) و زونا است.

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی بررسی کرد که آیا تعویض بازو برای دو دوز واکسن Pfizer BioNTech COVID-19 اثربخشی را افزایش داده است یا خیر.

شرکت‌کنندگانی که دست‌ها را برای دوز واکسن تغییر دادند، پاسخ آنتی‌بادی بالاتری نسبت به افرادی که دوزهای واکسن را در همان بازو دریافت کردند، تجربه کردند. نتایج نشان داد که این پاسخ در طول زمان در بازدیدهای بعدی افزایش یافته است.

این نتایج به یک راه ساده برای افزایش اثربخشی واکسن اشاره می کند. تحقیقات آینده می تواند بررسی کند که آیا تعویض محل تزریق برای سایر واکسن های چند دوز می تواند به بهبود ایمنی کمک کند یا خیر.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان