عوارض مصرف آب کرفس / از سنگ کلیه تا آلرژی

خط سلامت: کرفس یکی از سبزیجات مفید برای بدن است که حجم بیشتر آن را آب تشکیل می دهد.

عوارض مصرف آب کرفس / از سنگ کلیه تا آلرژی

کرفس برای کاهش التهاب و کاهش وزن یکی از مهم ترین سبزیجات در نظر گرفته می شود.

به گزارش خط سلامت آب کرفس فواید زیادی برای سلامتی دارد اما عوارض مصرف نیز دارد.

کرفس

کرفس دارای مواد مغذی مانند ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان است. این مواد مغذی به مزایای سلامتی بالقوه آن، از جمله حمایت از سلامت قلب و تقویت ایمنی کمک می کنند. آب کرفس یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها برای ورزشکاران و کاهش وزن است.

عوارض آب کرفس

آب کرفس علاوه بر مزایای سلامتی، مشکلاتی نیز برای بدن ایجاد می کند که در زیر آورده شده است:

 واکنش های آلرژیک

برخی از افراد به کرفس حساسیت دارند، علائمی مانند خارش، تورم یا مشکل در تنفس را تجربه کنند. مطالعه‌ای که توسط کمیته علمی غذا انجام شده است ، حتی اگر کرفس قبل از استفاده بجوشد، باز هم منجر به واکنش‌های آلرژیک متعدد می شود.

 مشکلات گوارشی

آب کرفس باعث ناراحتی گوارشی در برخی افراد می شود که منجر به علائمی مانند نفخ، گاز یا اسهال می شود. نشاسته موجود در کرفس روده را دچا مشکل می کند و این مسئله منجر به نفخ یا ناراحتی می شود.

 حساسیت پوستی

کرفس حاوی پسورالن است که پوست را به نور خورشید بسیار حساس می کنند و در برخی افراد باعث آفتاب سوختگی یا بثورات پوستی می شوند. این مطالعه که در مجله بین المللی درماتولوژی منتشر شده است ، این ادعا را نیز تایید می کند.

 مشکلات کلیوی

کرفس حاوی اگزالات است و این ترکیب منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. این مطالعه که در مجله آمریکایی پزشکی منتشر شده است ، بیان می‌کند که آب کرفس غنی از اگزالات منجر به نارسایی کلیوی شود.

  فیبر کم

آب کرفس محتوای فیبر بسیار کمی دارد. این مطالعه که در Nutrition and Metabolism منتشر شده است ، می گوید نوشیدنی ها و مواد غذایی کم فیبر به سرعت هضم می شوند و شما دوباره گرسنه خواهید شد. بنابراین این مسئله شما را به خوردن بیشتر سوق می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان