آزمایش خون به پیش بینی حملات قلبی کمک می کند

خط سلامت: آزمایش خون، مطابق آنچه اخیرا تحقیقات نشان داده است خطر بروز حمله قلبی را پیش بینی می کند.

آزمایش خون به پیش بینی حملات قلبی کمک می کند

آزمایش خون به پیش بینی حملات قلبی کمک می کند.

به گزارش خط سلامت مطالعه ای اخیرا نشان داده است آزمایش خون  نشان می دهد آیا یک فرد در معرض خطر حمله قلبی در عرض شش ماه است یا خیر.

آزمایش خون و پیش بینی حمله قلبی

آزمایش خون به پیش بینی حملات قلبی در آینده کمک می کند.

بر اساس گزارشی که اخیرا در مجله Nature Cardiovascular Research منتشر شد، محققان ده‌ها نشانگر زیستی را در خون شناسایی کردند که با خطر اولین حمله قلبی مرتبط است.

یوهان سوندستروم- Johan Sundstrom- متخصص قلب و استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه اوپسالا در سوئد، گفت: نمونه‌هایی که اکنون در بخش مراقبت‌های بهداشتی گرفته شده‌اند برای پیش‌بینی خطر حمله قلبی قریب‌الوقوع کافی هستند.

پیش بینی حملات قلبی

حملات قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است. با این حال، به گفته محققان، پیش‌بینی حملات قلبی دشوار است، زیرا بیشتر عوامل خطر شناخته شده از مدت‌ها قبل در فرد وجود دارد.

دکتر ساندستروم در بیانیه ای گفت: به عنوان مثال، خطر حمله قلبی در طول یک ماه پس از طلاق دو برابر می شود و خطر یک حادثه قلبی کشنده در طول یک هفته پس از تشخیص سرطان پنج برابر بیشتر است.

با توجه به این موضوع، محققان نمونه خون 420 نفر را حداقل 6 ماه قبل از اولین حمله قلبی تجزیه و تحلیل کردند. آنها نتایج حاصل را با 1600 فرد سالم مقایسه کردند.

ساندستروم اعلام کرد: در نتیجه این مطالعه حدود 90 مولکول ( شامل 48 پروتئین و 43 ماده بیوشیمیایی تولید شده از طریق متابولیسم) شناسایی شدند که با خطر اولین حمله قلبی مرتبط هستند.

با استفاده از این اطلاعات، محققان یک ابزار آنلاین ساده ایجاد کردند که از طریق آن هر کسی می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را در نیم سال آینده تشخیص دهد.

این ابزار خطر حمله قلبی را بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، قد، دور کمر، سطح کلسترول ، وضعیت سیگار کشیدن و اینکه آیا یک فرد دیابت دارد یا نه، پیش بینی می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان