چقدر گوشت گیاهی باید بخورید تا کلسترول تان صفر شود

خط سلامت: قارچ و فواید تغذیه ای منحصر به فرد آن برای قلب، باعث می شود، افرادی که دنبال یک ماده غذایی سالم برای سلامت قلب شان هستند، آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

چقدر گوشت گیاهی باید بخورید تا کلسترول تان صفر شود

قارچ  دارای فواید تغذیه ای منحصر به فردی است که آن را به یک رژیم غذایی سالم برای قلب تبدیل می کند. بیماری قلبی یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سطح جهانی است . افزودن قارچ به رژیم غذایی به حمایت از سلامت قلب  کمک می کند.

به گزارش خط سلامت قارچ منبع غذایی اصلی یک اسید آمینه آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به نام ارگوتیونئین است. ارگوتیونئین با سطوح پایین تر تری گلیسیرید مرتبط است و به جلوگیری از بیماری قلبی کمک می کند.

قارچ و فواید آن برای سلامتی

قارچ دو نوع فیبر دارد: نامحلول که در آب حل نمی شود و محلول که در آب حل می شود. به هر دو نوع فیبر برای سلامتی نیاز است، اما فیبر محلول ممکن است مزایای منحصر به فردی برای سلامت قلب داشته باشد.

بتا گلوکان نوعی فیبر محلول است که در قارچ یافت می شود و ماده ای ژل مانند در دستگاه گوارش ایجاد می کند. این ژل کلسترول و تری گلیسیرید را به دام می اندازد که از جذب آنها توسط بدن در طول هضم جلوگیری می کند. این فرآیند به نوبه خود به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

 چگونه قارچ را به رژیم غذایی بیفزایید تا کلسترول را کاهش دهد؟

 بسیاری از افراد سطح ویتامین D پایینی دارند. کمبود ویتامین D با بسیاری از مشکلات مرتبط با قلب، از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

غذاهای کمی به طور طبیعی ویتامین D در خود دارند، اما قارچ ها این ویتامین را دارند. همه قارچ ها حاوی مقداری ویتامین D هستند و برخی از انواع آن در واقع با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتر رشد می کنند تا ویتامین D را تقویت کنند .

گوشت گیاهی

قارچ‌های پخته شده قوام «گوشتی» دارند و در بسیاری از دستور العمل‌ها آن‌ها را تبدیل به جایگزینی فوق‌العاده برای گوشت می‌کند. قارچ ها می توانند جایگزینی برای گوشت گاو، مرغ یا مرغ در تاکو، میت لوف و همبرگر باشند، زیرا به دستور العمل های بدون گوشت طعم سنتی گوشتی می دهند.

همچنین می‌توان قارچ‌های خرد شده را با گوشت چرخ کرده مخلوط کرد. سعی کنید 30 درصد از گوشت چرخ کرده را در دستور پخت با قارچ خرد شده در هنگام تهیه برگر یا کوفته عوض کنید.

چگونه قارچ بیشتری بخوریم

قارچ‌ها نه تنها حاوی مواد مغذی مهمی مانند نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین D هستند، بلکه به لطف طعم اومامی که می‌دهند، در مواد غذایی نیز بسیار متنوع هستند.

سارا هاس، RDN، LDN ، یک متخصص تغذیه و توسعه دهنده دستور غذا، نکاتی را برای افزودن قارچ بیشتر به رژیم غذایی خود به اشتراک گذاشت:

مقداری قارچ را در روغن زیتون و پیاز تفت دهید. در آخرین دقیقه پخت با پودر فلفل قرمز و زیره بریزید. آنها را از روی حرارت بردارید و با آبلیموی تازه بریزید و گشنیز خرد شده سرو کنید.

قارچ ها را با سرکه، روغن زیتون فوق بکر، نمک و فلفل مخلوط کرده و  آنها را تفت داده و با آویشن تازه میل کنید.

قارچ ها فواید سلامتی منحصر به فردی دارند که می تواند آنها را به بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب تبدیل کند. می توانید آنها را به تنهایی میل کنید یا به سالاد و ساندویچ اضافه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان