پروتئین تراپی راهی برای تقویت موها و درخشش + 2 راه تکنیک خانگی پروتئین تراپی

خط سلامت:پروتئین برای سلامت موها ضروری است و کمبود آن به موهای شکننده و آسیب دیده منجر می شود. پروتئین تراپی یکی از روش های مراقبتی مو است.

پروتئین تراپی راهی برای تقویت موها و درخشش + 2 راه تکنیک خانگی پروتئین تراپی

پروتئین تراپی در بین زنان خصوصا با موی مجعد محبوب هستند. پروتئین علاوه بر درخشندگی ، ظاهر و حس مو را بهبود می می بخشد.

به گزارش خط سلامت پروتئین تراپی به سلامت مو کمک می کند.

پروتئین تراپی و سلامت مو

پروتئین تراپی مو را تغذیه می کند و از آسیب دیدن موها جلوگیری می کند. پروتئین تراپی نوعی درمان بهداشتی و مراقبتی مو است که شامل استفاده از محصولات حاوی پروتئین است . این درمان از آسیب دیدن تارها جلوگیری می کند و با آبرسانی و بازگرداندن تعادل پروتئین به مو به تقویت مو کمک می کند.

زمان استفاده از پروتئین تراپی

درمان های پروتئینی مو به طور کلی برای زنان با هر نوع مو مفید است. یکی از راه های اطمینان از برس زدن موها است. اگر موهایتان را شانه می‌کنید و متوجه می‌شوید که تارهای موی زیادی از حد معمول می ریزند، مطمئناً موهایتان به پروتئین نیاز دارد.

مزایای پروتئین تراپی مو

پروتئین یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت مو است. در اینجا به برخی از مزایای این درمان اشاره شده است:

 تقویت کننده مو

از آنجا که مو از پروتئین کراتین تشکیل شده است ، استفاده از درمان‌های پروتئینی برای مو به کاهش شکستگی و شکافتن انتهای مو کمک می‌کند و تارها را از درون تقویت می‌کند. اگر ریزش بیش از حد مو را تجربه می کنید، این درمان می تواند به تعادل سلامت کلی موهای شما کمک کند.

 از آسیب مو جلوگیری می کند

موها به دلیل عوامل محیطی و سبک زندگی مختلف آسیب می بینند. یک درمان پروتئین خوب از آسیب مو جلوگیری می کند.

حفظ خاصیت ارتجاعی مو

خاصیت ارتجاعی در اینجا به توانایی مو برای کشیده شدن و بازگشت به شکل اولیه خود بدون شکستگی اشاره دارد. درمان‌های پروتئینی خاصیت ارتجاعی را افزایش می‌دهند و خطر شکستگی را در طول حالت دادن کاهش می‌دهند.

درخشندگی مو

پروتئین تراپی با افزودن درخشندگی و صافی به ظاهر کلی موهای شما کمک می کنند. درمان های پروتئینی با ترمیم و تقویت کوتیکول مو، درخشندگی سالمی به موها می بخشد.

پروتئین تراپی به روش خانگی

پروتئین تراپی با محصولات طبیعی زیر در خانه امکان پذیر است:

درمان پروتئین با عسل و ماست

سه قاشق چایخوری عسل را به نصف فنجان ماست اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی موهای خود بمالید، به خصوص ریشه و نوک موها و بگذارید 30 دقیقه بماند. موهای خود را با آب و شامپوی ملایم بشویید.

درمان پروتئین با جوانه گندم

یک موز رسیده، یک آووکادوی رسیده، یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و یک قاشق چایخوری روغن گل رز را مصرف کنید. آووکادو و موز را خوب له کنید. روغن ها را به آووکادو و موز له شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهایتان بمالید و بگذارید یک ساعت روی موهایتان بماند سپس موهایتان را شامپو بزنید.

اگرچه درمان های پروتئینی برای مو مفید هستند، اما باید با احتیاط انجام شوند. اگر این کار بیش از حد انجام شود، می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند. اگر موهای طبیعی با آسیب خفیف دارید، می توانید هر چهار تا شش هفته یک بار از این درمان استفاده کنید. کسانی که موهای مجعد دارند می توانند هر دو تا سه هفته یک بار این درمان را انجام دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان