درمان آرتروز با آخرین متد کشف شده / محققان بیمارستان دانشگاه گنت اعلام کردند

خط سلامت: آرتروز یکی از بیماری های مرتبط با استخوان ها و مفاصل است که در سنین بالا شیوع بیشتری دارد و منجر به فرسایش استخوان ها می شود.

درمان آرتروز با آخرین متد کشف شده / محققان بیمارستان دانشگاه گنت اعلام کردند

آرتروز در نقاط مختلف بدن منجر به آسیب فرسایشی بافت استخوان می شود و می تواند زمینه ای برای سایر بیماری های مرتبط با استخوان نظیر پوکی استخوان باشد. 

به گزارش خط سلامت یکی از انواع آرتروز، استئوآرتریت دست است.

آرتروز و درمانی جدید

آرتروز دست یکی از شایع ترین انواع آرتروز است که بر استخوان ها و مفاصل دست تاثیر می گذارد. محققان بیمارستان دانشگاه گنت بلژیک نشان می دهند آنتی بادی درمانی می تواند در برابر آرتروز فرسایشی دست موثر باشد. استفاده از آنتی بادی دنوزوماب منجر به بازسازی استخوان و جلوگیری از آسیب فرسایشی مفصل می شود. این اولین شواهدی است که نشان می دهد می توان پیشرفت فرسایشی را در این بیماری متوقف کرد.

نوع فرسایشی استئوآرتریت دست یک نوع التهابی و شایع دژنراسیون است که به طور مشخص مفاصل انگشتان را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه، این وضعیت دارای بار بالایی از بیماری است که منجر به آسیب پیشرونده و از دست دادن عملکرد می شود. در حالی که درمان های فعلی علائم را کاهش می دهند، اما آسیب ساختاری در دست های آسیب دیده را برطرف نمی کنند.

علائم آرتروز دست

با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد افراد مبتلا به آرتریت فرسایشی دست، مشکلات دیگری نیز دارند. به طور کلی، استخوان‌های آن ها نازک‌تر است و با پیشرفت بیماری، استخوان و غضروف را از دست می‌دهند، حتی در استخوان‌ها و مفاصلی که فوراً تحت تأثیر آرتروز قرار نمی‌گیرند. به عبارت دیگر استئوآرتریت فرسایشی دست یک وضعیت استخوانی «سیستمیک» است.

آنتی بادی درمانی در آرتروز

برای آزمایش پتانسیل دنوزوماب، محققان 100 بیمار مبتلا به استئوآرتریت فرسایشی دست را انتخاب کردند که متعاقباً به طور تصادفی به یک گروه درمان و یک گروه دارونما تقسیم شدند.

طی 48 هفته، بیماران 60 میلی گرم دنوزوماب یا دارونما را هر سه ماه یکبار تزریق کردند. پس از آن دوره درمان، افرادی که آنتی بادی دریافت کردند، بازسازی استخوان و فرسایش مفصلی جدید کمتری در مقایسه با گروه دارونما نشان دادند. نکته مهم این است که درمان آنتی بادی به عوارض جانبی بیشتری منجر نشد.

آنتی بادی دنوزوماب می تواند یک ابزار ارزشمند در درمان آرتروز دست فرسایشی باشد و برای اولین بار نشان می دهد که پیشرفت ساختاری را مهار می کند و هدفی دست یافتنی در بیماری آرتروز است.

این مطالعه نشان می دهد که دنوزوماب با بازسازی استخوان و جلوگیری از فرسایش مفاصل اثرات مثبتی بر آرتروز فرسایشی دست دارد. این کار همچنین از این مفهوم حمایت می کند که استئوآرتریت فرسایشی دست یک بیماری سیستمیک است که نیاز به درمان سیستمیک دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان