درمان شپش سر با روغن هندی

خط سلامت: شپش سر یکی از مشکلات سلامت مو است که به دلیل وجود شپش که حشراتی خاکی رنگ هستند در سر ایجاد می شود.

درمان شپش سر با روغن هندی

شپش سر باعث ایجاد خارش و ناراحتی در سر می شود و قابل سرایت به افراد دیگر می باشد.

شپش سر و روغن چریش

شپش سر با ذره بین قابل دیدن است و معمولا در دختران بیشتر دیده می شود. برای درمان شپش سر راه های مختلفی در نظر گرفته می شود. یکی از آن ها استفاده از روغن چریش است.

درمان شپش سر با روغن چریش 

چریش یا Azadirachta indica درختی است که در هند یافت می شود. قرن هاست که در شبه قاره هند به دلیل خواص دارویی فراوانی که دارد استفاده می شود. یک مطالعه منتشر شده در Pharmacognosy Review نشان داد  چریش به عنوان دارویی برای درمان عفونت، درد و تب استفاده شده است. از آنجا که چریش حاوی خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و حشره کش است، چریش یک داروی محبوب برای مبارزه با شپش است .

روغن چریش که از دانه‌های درخت چریش به دست می‌آید، حاوی ترکیباتی مانند آزادیراکتین است که چرخه زندگی شپش را مختل می‌کند. بیشتر شپش های بالغ را خفه می کند و حتی از خروج تخم های آن ها جلوگیری می کند و به طور خلاصه، یک درمان موثر برای از بین بردن شپش است.

نحوه مصرف روغن چریش 

در اینجا نحوه استفاده از روغن چریش برای خلاص شدن از شر مزاحمان کوچک به نام شپش آورده شده است.

مقداری روغن چریش را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنید تا قدرت آن کاهش یابد زیرا ممکن است برای پوست سر قوی باشد. مخلوط را با دقت روی نواحی آسیب دیده روی پوست سر و مو بمالید.

بگذارید این مخلوط چند ساعت یا یک شب بماند. موها را با شانه دندانه ریز شانه کنید تا از شر شپش و شپش مرده (تخم شپش) خلاص شوید. شامپو بزنید و کاملا آبکشی کنید تا باقیمانده آن از بین برود. متخصصان توصیه می‌کنند این فرآیند را در صورت لزوم تکرار کنید زیرا شپش‌ها می‌توانند سرسخت باشند و نیش‌ها در برابر درمان مقاوم باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان