این 6 ماده غذایی متابولیسم را افزایش می دهد

خط سلامت: افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی با شیوه های مختلفی مانند انتخاب غذای مناسب امکانپذیر است.

این 6 ماده غذایی متابولیسم را افزایش می دهد

افزایش متابولیسم و چربی سوزی با مواد غذایی یکی از روش های رسیدن به لاغری و تناسب اندام است.

به گزارش خط سلامت سلول‌های چربی به‌ویژه چربی احشایی که در کبد و اطراف اندام‌های داخلی یافت می‌شوند، به طور فعال حدود 20 هورمون و مواد دیگر را ترشح می‌کنند که می‌توانند بر سلامت تأثیر منفی بگذارند.

افزایش متابولیسم با مواد غذایی

گریپ فروت

خواص شیمیایی منحصر به فرد این میوه مرکبات حاوی ویتامین C به کاهش سطح انسولین کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. در صورت مصرف دارو با پزشک خود در مورد هرگونه تداخل دارویی نامطلوب احتمالی مشورت کنید.

سیب و گلابی

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی ریودوژانیرو انجام شد، زنان دارای اضافه وزن که معادل سه سیب یا گلابی کوچک در روز مصرف می کردند، با رژیم کم کالری نسبت به زنانی که میوه را در رژیم غذایی خود قرار نمی دادند، وزن بیشتری از دست دادند.

کلم بروکلی

این ابر غذا علاوه بر تامین مواد مغذی مانند ویتامین های A و C، کلسیم و فولات، متابولیسم را نیز افزایش می دهد، در حالی که فیتوکمیکال های ضد سرطان سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

گوشت بدون چربی

استیک های گوشت گاو، بوقلمون و مرغ  سرشار از آهن هستند. گوشت بدون چربی متابولیسم و ​​سطح انرژی را افزایش می دهد، در حالی که کالری بیشتری نسبت به هضم سایر غذاها می سوزاند.

جو دوسر

منبع خوبی از فیبر محلول در چربی و مبارزه با کلسترول، این مورد مورد علاقه سالم برای قلب، در فهرست کربوهیدرات های خوب که شما را سیر نگه می دارند و انرژی لازم را تامین می کنند، در جایگاه بالایی قرار دارد.

فلفل و ترشی جات

خوردن فلفل تند یا هر غذای تند می تواند متابولیسم را افزایش دهد و در عین حال اشتها را کم کند. کپسایسین، ترکیب آنتی اکسیدانی موجود در فلفل دلمه ای و فلفل تند، به طور موقت دمای بدن را بالا می برد که متابولیسم را فعال می کند و کالری بیشتری می سوزاند. افزودن مقداری پاپریکا یک راه ساده و خوشمزه برای افزایش متابولیسم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان