7 علامت که نشان می دهد به سرطان مبتلا شده اید

خط سلامت: سرطان دهانه رحم به دلیل رشد غیرطبیعی سلول های دهانه رحم اتفاق می افتد. آگاهی از نشانه های سرطان دهانه رحم به درمان به موقع این بیماری کمک می کند.

7 علامت که نشان می دهد به سرطان مبتلا شده اید

سرطان دهانه رحم به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. اصلی ترین علت سرطان دهانه رحم، ویروسی به اسم پاپیلومای انسانی ( HPV) است. این ویروس از طریق رابطه جنسی منتقل می شود.

به گزارش خط سلامت سرطان دهانه رحم با برخی علایم همراه است. تشخیص به موقع این بیماری احتمال درمان موفقیت آمیز را افزایش می دهد.

 سرطان دهانه رحم چه علایمی دارد؟

سرطان دهانه رحم با برخی علایم همراه است. در ادامه این علایم را معرفی می کنیم:

خونریزی غیر طبیعی واژن

یکی از شایع ترین علائم سرطان دهانه رحم خونریزی غیر طبیعی واژن است. این شامل خونریزی بین قاعدگی، بعد از مقاربت یا بعد از یائسگی است. در حالی که خونریزی نامنظم گاه به گاه  لزوماً نشان دهنده سرطان نیست، خونریزی مداوم یا غیرقابل توضیح توسط پزشک خود بررسی شود. 

درد هنگام مقاربت

تجربه درد یا ناراحتی هنگام مقاربت جنسی که به نام دیسپارونی شناخته می شود، یکی از علائم سرطان دهانه رحم است.

درد هنگام مقاربت به دلیل تغییرات فیزیکی در دهانه رحم یا بافت‌های اطراف ناشی از وجود تومورها یا رشد غیرطبیعی ایجاد می شود. زنانی که به طور مداوم در حین مقاربت دچار درد می‌شوند، باید برای رد کردن مشکلات زمینه‌ای سلامتی، از جمله سرطان دهانه رحم، به پزشک مراجعه کنند.

ترشحات غیرمعمول واژن

تغییرات در ترشحات واژن همچنین به عنوان یک علامت هشدار دهنده سرطان دهانه رحم است. در حالی که ترشحات واژن طبیعی است و در طول چرخه قاعدگی متفاوت است، تغییرات غیرعادی مانند افزایش حجم، بوی بد یا قوام غیر طبیعی باید بررسی شود. ترشحات مرتبط با سرطان دهانه رحم رقیق، خونی یا مخاطی هستند.

کاهش وزن غیر قابل توضیح

کاهش وزن غیرقابل توضیح علامتی است که نیاز به توجه دارد، زیرا می تواند نشان دهنده بیماری های زمینه ای مختلف از جمله سرطان دهانه رحم باشد. 

تغییرات در ادرار

سرطان دهانه رحم گاهی اوقات باعث تغییر در عادات ادراری یا ناراحتی هنگام ادرار می شود. این تغییرات شامل افزایش تکرر ادرار، مشکل در ادرار کردن یا احساس سوزش در هنگام ادرار است. اگر سرطان گسترش یابد، منجر به پیدایش خون در ادرار می .

احساس خستگی

خستگی مداوم یا خستگی غیر قابل توضیح نیز می تواند از علائم سرطان دهانه رحم باشد. در حالی که خستگی یک شکایت رایج با دلایل بسیاری است، مانند استرس، خواب نامناسب یا عدم تعادل هورمونی، خستگی طولانی مدت یا بیش از حد باید با پزشک خود در میان گذاشته شود. در زمینه سرطان دهانه رحم، خستگی ناشی از پاسخ بدن به حضور سلول های سرطانی و همچنین عوارض جسمی و روحی بیماری و درمان آن است.

درد لگن

درد مداوم لگن یکی دیگر از علائم بالقوه سرطان دهانه رحم است. این درد به صورت درد مبهم یا احساس خنجر تیز در ناحیه لگن ظاهر شود. در حالی که درد لگن می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله دردهای قاعدگی و بیماری التهابی لگن باشد، توجه به هر گونه ناراحتی مزمن یا غیر قابل توضیح ضروری است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان