فواید بی نظیر تخمه آفتابگردان لاغری ، استخوان و افسردگی

خط سلامت: تخمه آفتابگردان از طرق مختلف به سلامت قلب کمک می کند. محتوای بالای ویتامین E آن ها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

فواید بی نظیر تخمه آفتابگردان لاغری ، استخوان و افسردگی

تخمه آفتابگردان دارای مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین E، منیزیم، سلنیوم و چربی های سالم است. این تخمه ها حاوی پروتئین، فیبر و مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که آن‌ها را به مواد مغذی افزودنی برای هر رژیم غذایی تبدیل می‌کند.

به گزارش خط سلامت مصرف تخمه آفتابگردان به دلیل خواص بی نظیر آن ها توصیه می شود.

تخمه آفتابگردان و فواید سلامتی

تخمه آفتابگردان به عنوان یک نیروگاه تغذیه ای مفید در سال های اخیر محبوب تر شده اند. تخمه آفتابگردان  به دلیل خواص بی نظیری که دارند مورد تحسین متخصصان تغذیه و سلامت قرار گرفته است. برخی از فواید تخمه آفتابگردان برای سلامتی شامل موارد زیر است:

تخمه آفتابگردان و فشار خون

منیزیم موجود در تخمه آفتابگردان از سطوح سالم فشار خون حمایت می کند و خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان و بهبود هضم

تخمه آفتابگردان منبع خوبی از فیبر غذایی است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. فیبر حرکات منظم روده را تقویت می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از سیستم گوارشی سالم حمایت می کند.

تخمه آفتابگردان و تقویت سیستم ایمنی

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی تخمه آفتابگردان به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن از جمله ویتامین E و سلنیوم است. این آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کنند.  تخمه آفتابگردان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت های مزمن را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان و مدیریت وزن

دانه های آفتابگردان علیرغم اندازه کوچکشان به دلیل داشتن پروتئین و فیبر به طرز شگفت انگیزی سیر کننده هستند. گنجاندن تخمه آفتابگردان در وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها به تقویت احساس سیری کمک می‌کند و کالری دریافتی کلی را کاهش می‌دهد، بنابراین از مدیریت وزن حمایت می‌کند.

تخمه آفتابگردان و سلامت استخوان

تخمه آفتابگردان منبع خوبی از منیزیم، فسفر و مس است که برای حفظ استخوان های قوی و سالم ضروری است. مصرف کافی این مواد مغذی به جلوگیری از پوکی استخوان و اختلالات مرتبط با استخوان کمک می کند و سلامت استخوان ها را تضمین می کند.

تخمه آفتابگردان و تقویت خلق و خو

تخمه آفتابگردان حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که نقش مهمی در تولید سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با تنظیم خلق و خو و بهزیستی عاطفی ایفا می کند. مصرف منظم تخمه آفتابگردان به بهبود خلق و خو، کاهش علائم افسردگی و ارتقای سلامت کلی کمک می کند.

مانند هر غذایی، اعتدال کلیدی است. افراد مبتلا به آلرژی یا نگرانی های غذایی خاص باید قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی با متخصصان مشورت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان