پرچم قرمز دکترها بالا رفت ! در هر سنی چقدر می شود با موبایل سر و کار داشت

خط سلامت: موبایل امروزه مهم ترین وسیله در بین افراد شناخته است. افراد ساعت های زیادی را در حال گردش در دنیای موبایل خود هستند.

پرچم قرمز دکترها بالا رفت ! در هر سنی چقدر می شود با موبایل سر و کار داشت

موبایل تاثیرات زیادی بر عملکرد مغز دارد. کودکان زیر 18 ماه باید ازنگاه به نمایشگرهایی مانند موبایل اجتناب کنند.

به گزارش خط سلامت زمان استفاده از موبایل در طول روز باید محدود باشد.

موبایل و محدودیت ها در کودکان

موبایل وسیله ارتباطی مهمی است اما افراط در استفاده از آن آثار زیان باری خواهد داشت. بر اساس یک نظرسنجی ، 42 درصد از کودکان زیر 12 سال به طور متوسط ​​روزانه دو تا چهار ساعت را صرف گوشی هوشمند یا تبلت خود می کنند. این نظرسنجی نشان داد افرادی که در گروه سنی بالاتر قرار دارند تا 47 درصد از روز خود را به صفحه نمایش اختصاص می دهند.

جای تعجب نیست که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش، چه در تلفن های همراه، تبلت، رایانه یا حتی ساعت های هوشمند و به ویژه در میان بچه ها، باعث نگرانی شده است.

طبق تحقیقات، کودکان نوپا در گروه سنی تا 5 سال که بیش از 4 ساعت در روز به صفحه نمایش نگاه می کردند، از محرومیت حسی- حرکتی و اجتماعی- عاطفی رنج می بردند. در نتیجه، آن ها تمایل دارند بر توانایی های شناختی، رشد زبانی و مهارت های اجتماعی خود تأثیر بگذارند.

گروهی از پزشکان می گویند قرار گرفتن مکرر در معرض نمایشگرها در طول سال‌های حیاتی رشد فرد ممکن است با محدود کردن تجربیات دنیای واقعی مانند بیش‌فعالی، ناتوانی در تمرکز ، عدم علاقه بیش از حد به فعالیت‌های بدنی مانع یادگیری شود. سرمایه گذاری در دنیای مجازی، تحریک پذیری، تمرکز کمتر، نوسانات خلقی مکرر را به همراه دارد.

چنین بچه هایی مستعد عدم تعامل با دنیای واقعی هستند. زمانی که کودکان زمان زیادی را روی صفحه نمایش می گذرانند، تعاملات اجتماعی ضروری، فعالیت های بدنی و تجربیات یادگیری عملی را از دست می دهند. والدین باید رشد و تکامل فرزندشان را در سه سال حیاتی اول زندگی او در اولویت قرار دهند.

توصیه هایی برای والدین

کودکان زیر 18 ماه باید از نمایشگرها اجتناب کنند. کودکان بین 2 تا 5 سال باید هر روز فقط یک ساعت از صفحه نمایش استفاده کنند. والدین با ترکیب زمان نمایش با سایر فعالیت‌های مثبت، محیطی سالم را با تشویق کودکان به کشف و ایجاد اعتماد در انواع فعالیت‌های دنیای واقعی ترویج کنند.

برای نوجوانان، استفاده بیش از حد از صفحه نمایش با افزایش خطر افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان مرتبط است.

والدین و سرپرستان نقش مهمی در کمک به کودکان برای ایجاد ارتباطات آفلاین قوی، پرورش مکالمات چهره به چهره و شرکت در فعالیت های فوق برنامه دارند. تأکید بر اهمیت خواب منظم به نوجوانان کمک می کند تا حالت روانی شادی داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان