شربت خانگی برای تقویت سیستم ایمنی

خط سلامت: سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل های سرد سال است که در افراد علائم مختلفی دارد. سرماخوردگی شباهت زیادی به آنفولانزا دارد.

شربت خانگی برای تقویت سیستم ایمنی

سرماخوردگی با تضعیف سیستم ایمنی همراه است. رژیم غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی در این دوره به کاهش علائم کمک زیادی می کند.

به گزارش خط سلامت سنجد معجونی برای سرماخوردگی است.

سرماخوردگی و سنجد

سرماخوردگی درمان های طبیعی زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد سنجد به سرعت بخشیدن زمان بهبودی کمک می کند.

خواص سنجد

 سنجد دارای ویتامین های A، B و C است و سیستم ایمنی را قوی می کند. محققان دریافتند قندهای پیچیده سنجد از نظر بالینی به سیستم ایمنی کمک می کند و زمان بهبودی را به نصف کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد سنجد آنزیمی را که ویروس‌ها برای نفوذ به سلول‌های سالم در پوشش بینی و گلو استفاده می‌کنند، خلع سلاح می‌کند و اگر قبل از عفونت مصرف شود، از عفونت جلوگیری می کند. مصرف آن پس از عفونت، از انتشار ویروس از طریق دستگاه تنفسی جلوگیری می کند.

معجون سرماخوردگی

دستور العمل ساده شربت سنجد که با سنجد خشک، عسل و انواع گیاهان تهیه شده است تا یک شربت تقویت کننده سیستم ایمنی و خوشمزه باشد. می توان از آن به صورت دارویی یا روی پنکیک یا وافل خانگی استفاده کرد:

مواد لازم

 آب: 3 و نیم لیوان 

سنجد خشک:  ⅔ فنجان  

 زنجبیل (رنده شده) : 2 قاشق غذاخوری

  دارچین: 1 قاشق چایخوری 

میخک آسیاب شده: ½ قاشق چایخوری 

عسل: 1 فنجان 

دستورالعمل 

 آب را در یک قابلمه متوسط بریزید و سنجد، زنجبیل، دارچین و میخک را اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس در آن را باز کنید و حدود 30 تا 45 دقیقه بجوشانید تا مایع تقریباً به نصف کاهش یابد. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود تا ولرم شود.

ترکیبات را با استفاده از قاشق با دقت له کنید. از طریق یک صافی در یک ظرف یا کاسه شیشه ای بریزید.  وقتی مایع از داغی افتاد یک فنجان عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. هنگامی که عسل به خوبی با مخلوط سنجد ترکیب شد، شربت را در یک شیشه یا بطری شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید و به دلیل خاصیت تقویت سیستم ایمنی روزانه مصرف کنید. برخی منابع مصرف را در طول هفته و برای تقویت ایمنی توصیه می کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان