خبر مهم از مقدار نوشیدن کافئین

خط سلامت: کافئین ماده‌ی موجود در قهوه، چای و نوشابه است که مقدار بیش از حد آن بر سلامت مغز تاثیر می گذارد.

خبر مهم از مقدار نوشیدن کافئین

کافئین در واقع با مسدود کردن اثرات یک ماده شیمیایی در بدن شما که باعث خواب آلودگی می شود، عمل می کند.

به گزارش خط سلامت کافئین در قهوه و نوشابه راه مناسبی نیست برای افزایش انرژی در خستگی. در حقیقت با مصرف کافئین انرژی دریافت نمی کنید، فقط خستگی را تجربه نمی کنید.

مقدار مناسب کافئین

کافئین با معایب زیادی همراه است و در کوتاه‌مدت، باعث احساس ناراحتی یا اختلال خواب می شود. در طولانی مدت، مصرف منظم و بیش از حد برخی از مشکلات سلامت روان را بدتر می کند یا منجر به اعتیاد به کافئین می شود.

چه مقدار کافئین سالم است؟

کافئین روی همه افراد یکسان تأثیر نمی گذارد. برخی از افراد  چندین فنجان قهوه در روز بدون هیچ تاثیری می نوشند، در حالی که برخی دیگر با یک استکان چای سیاه اذیت می شوند. عواملی مانند سن، جنس، جثه و ژنتیک در حساسیت به کافئین نقش دارند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند که بزرگسالان سالم بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنند. با این حال، حد مجاز روزانه توصیه شده برای نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال بسیار کمتر است: ۱۰۰ میلی گرم. نوشیدنی‌های انرژی زا حاوی دو یا سه برابر این مقدار کافئین در یک وعده هستند.

چرا باید کمتر کافئین مصرف کنیم؟

کافئین بیش از حد بر عملکرد قلبی عروقی، سیستم عصبی و سلامت کلی شما تأثیر می گذارد. بنابراین،توجه به میزان کافئین موجود در نوشیدنی‌های روزمره مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان