3 خاصیت پیاز که اگر بدانید هرگز از خود دور نمی کنید

خط سلامت : پیاز یک منبع فوق‌العاده از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است، به طوری که یک پیاز متوسط فقط حاوی ۴۴ کالری است.

3 خاصیت پیاز که اگر بدانید هرگز از خود دور نمی کنید

پیاز در مقادیر بسیار بالا ویتامین C دارد. ویتامین C نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت‌ها و جذب آهن در بدن دارد.

به گزارش خط سلامت پیاز را هم به شکل خوراکی و هم بصورت پختنی استفاده می کنند. در اینجا به خواص پیاز می پردازیم.

پیاز و سرطان

پیاز شامل ترکیباتی است که قابلیت مقابله با التهابات را دارند، و به کاهش سطوح تری‌گلیسیرید و کلسترول موثر هستند. این خواص در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش مهمی دارند. یکی از موارد مثبت مصرف پیاز، ارتباط آن با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف است. ترکیباتی مثل گوگرد و آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید، به پیاز خواص ضد سرطانی می‌دهند.

پیاز و دیابت و استخوان ها

پیاز برای کنترل قند خون نیز بسیار مفید است. ترکیباتی مثل کوئرستین و گوگرد، خصوصیات ضد دیابتی دارند، که برای مبتلایان به دیابت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این پیاز یک منبع غنی از فیبر و پری‌بیوتیک‌ها است که برای سلامت روده حائز اهمیت هستند. مصرف پری‌بیوتیک‌ها می‌تواند به جذب بهتر مواد معدنی مانند کلسیم کمک کند، که در نتیجه به بهبود سلامت استخوان‌ها منجر می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد پیاز قرمز، سفید و زرد، هرکدام خواص غذایی مشابهی دارند و تفاوت‌های رنگی تاثیر چندانی بر میزان ویتامین‌، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های شان ندارد. پیاز زرد برای پخت‌ و‌ پز و پیاز قرمز و سفید برای مصرف خام مناسب‌تر هستند.

پیاز علاوه بر ارزش غذایی خواص دارویی نیز دارد. از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان، و حتی کنترل قند خون، همگانی از فواید پیاز هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان