با این ماده غذایی موهای تان را ترمیم کنید

خط سلامت: آب برنج مایعی است که پس از جوشاندن یا خیساندن برنج باقی می ماند. این محلول باعث بهبود، رشد، درخشش و قابلیت ارتجاعی مو می شود.

با این ماده غذایی موهای تان را ترمیم کنید

آب برنج برای رشد مو بسیار مفید است به این دلیل که 70 تا 80 درصد از دانه‌ های برنج را نشاسته  تشکیل می‌دهد. آنچه پس از آبکشی برنج باقی می‌ماند همان آب نشاسته است. آب برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله آمینو اسیدها، ویتامین های گروه B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست.

به گزارش خط سلامت آب برنج حاوی ویتامین‌­های C، B و E است که به کاهش ریزش مو و افزایش رشد آن کمک می کند. عامل اصلی احیای ‌موها و افزایش رشد آن‌، وجود آمینو اسیدها در آب برنج است. این ماده حاوی کربوهیدراتی به نام اینوزیتول است که به ترمیم موهای آسیب دیده می‌پردازد و از آن محافظت می کند.

آب برنج و فواید آن

آب برنج سرشار از آمینو اسید است. آمینو اسیدها علاوه بر افزایش رشد مو باعث تقویت ریشه­ موها می شوند. همچنین آب برنج نوعی نرم کننده­ طبیعی، مناسب و مقرون به صرفه است. کافی است کمی اسانس روغن رزماری، اسطوخودوس یا گل شمعدانی به آن اضافه شود.

آب برنج و چگونگی تهیه آن

برای تهیه آب برنج، یک فنجان برنج نپخته با آب شسته شود (بدون نگه داشتن این آب) سپس، 2 یا 3 فنجان آب به آن اضافه شود و 30 دقیقه خیس بخورد. برنج را از صافی خارج کرده و آب آن ذخیره شود. آب حاصل همان آب برنج است که برای مو استفاده می شود.

آب برنج تخمیر شده

آب برنج تخمیر شده سطوح آنتی اکسیدانی آن را بهبود می بخشد. این امر مستلزم خیس کردن طولانی برنج به مدت یک روز یا بیشتر است که مزایای زیادی دارد.

نحوه شستن مو با آب برنج

برای استفاده از آب برنج، ابتدا باید موها با شامپو شسته شود و پس از آبکشی برنج، آب برنج باید روی سر و موها ریخته و ماساژ داده شود. بهتر است آب برنج به مدت 20 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب گرم شسته شود.

آب برنج استحکام و درخشندگی مو را بهبود می بخشد و از رشد مو حمایت می کند. آب برنج برای اکثر افراد بی خطر است، اما افرادی که دچار التهاب پوست سر هستند باید در استفاده از آن محتاط باشند و کسانی که به برنج حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان