روغن های تقویت مو تا چند ساعت باید روی سر بمانند؟

خط سلامت:باقی ماندن روغن مو در شب روی پوست سر آیا موجب آسیب به پوست سر و موها می شود؟

روغن های تقویت مو تا چند ساعت باید روی سر بمانند؟

روغن مو از روغن هایی مانند روغن کرچک، روغن آرگان و روغن رزماری برای تغذیه مو، کاهش موخوره و افزایش درخشندگی استفاده می شوند بدست می آید.

به گزارش خط سلامت روغن مو و تعیین تعداد دفعات استفاده از آن به نوع مو، حساسیت های شخصی و نیازهای مراقبت از مو بستگی دارد. بسته به روغن و هدف درمان، ماندن روغن مو در طول شب یک گزینه است، اما متخصصان معمولاً شستشوی آن را در صبح توصیه می کنند.

روغن مو و روش استفاده از آن

روغن مو برای افرادی که موهای خشک دارند، دو تا سه بار در هفته توصیه می شود و برای افرادی که موهای چرب دارند باید هفته ای یکبار استفاده شود. در حال حاضر روغن مو برای مراقبت از مو، افزایش رطوبت، درخشندگی و رفع موخوره مورد استفاده و استقبال بلاگرهای زیبایی و آرایشگران قرار گرفته است.

روغن مو و انواع آن

روغن های مو کاربردهای متفاوتی دارند، اما به طور کلی، آن ها برای تغذیه، آبرسانی و بهبود سلامت کلی مو استفاده می شوند. در ادامه چند نوع مرغوب روغن مو و فایده آن ها را توضیح می دهیم.

 روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و خواص آبرسانی است که آن را به گزینه ای مناسب برای مرطوب کردن و نرم کردن مو تبدیل می کند. همچنین به کنترل موخوره و درخشندگی کمک می کند.

روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از ویتامین E است و حاوی اسید ریسینولئیک، نوعی اسید چرب است که گردش خون را در پوست سر تقویت می کند. موها را سالم تر و قوی تر و به درخشندگی بیشتر کمک می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب مانند اسید لوریک است که در صورت داشتن موهای خشک به رطوبت رسانی کمک می کند. همچنین برای بهبود بافت مو یا کمک به مدیریت خشکی و خارش پوست سر استفاده می شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا حاوی ویتامین‌های زیادی مانند ویتامین‌های A، B و E است. از آنجایی که سبک وزن است و به راحتی جذب می‌شود، برای افرادی که موهای نازک یا موهای چرب دارند، انتخاب خوبی است.

روغن رزماری

روغن رزماری آسیب و شکستگی مو را کاهش می دهد و موها را قوی تر نشان می دهد. روغن رزماری علاوه بر خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی، ضد التهابی است که به کاهش قرمزی، تحریک و حتی شوره سر کمک می کند. همچنین با تحریک فولیکول های مو باعث رشد مو می شود.

طریقه استفاده از روغن مو

برای استفاده از روغن مو، معمولا مقدار کمی را روی پوست سر ماساژ داده می شود، سپس روغن بیشتری را در قسمت‌هایی از مو از ریشه تا نوک ماساژ داده شود.

اگر یک اسانس 100٪ خالص (مانند روغن رزماری) خریداری می شود، باید برای جلوگیری از تحریک پوست سر، با روغن سبک تر مانند نارگیل یا جوجوبا رقیق شود. استفاده از روغن ها در طول شب برای موها به طور کلی بی خطر است و مزایای مختلفی مانند نفوذ عمیق تر روغن در پوست سر، آبرسانی و تغذیه را به همراه دارد.

اما استفاده طولانی مدت از روغن منجر به تجمع و چربی می شود، ماندن روغن مو در طول شب یک گزینه است، اما متخصصان شستشوی آن را در صبح توصیه می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان