این میوه خوشمزه داروی طبیعی 3 بیماری دیابت ، فشار خون و کبد چرب است

خط سلامت: دیابت یک اختلال متابولیک است که با افزایش سطح گلوکز در خون مشخص می شود و می توان آن را با مواد غذایی مدیریت کرد.

این میوه خوشمزه داروی طبیعی 3 بیماری دیابت ، فشار خون و کبد چرب است

 دیابت با رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات و نشاسته افزایش می یابد. 

به گزارش خط سلامت دیابت به وسیله رژیم غذایی قابل کنترل است. 

دیابت و رژیم غذایی

دیابت می تواند زمینه ای برای ابتلا به بیماری های دیگر ایجاد کند به همین دلیل پیشگیری و درمان آن بسیار مهم است. برخی مواد غذایی کاهش دهنده قند خون هستند که به کاهش ابتلا دیابت نیز کمک می کنند. 

مطالعه ای در سال 2016 شد که ثابت کرد موز آلفا گلوکوزیداز را مهار می کند و بنابراین، به کاهش قند خون بالا کمک می کند. علاوه بر این، موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است و اثر ضد دیابتی دارد. بنابراین، مصرف موز به مدیریت دیابت کمک می کند.

فواید موز در بیماری کبد چرب 

موز سرشار از فنل‌ها است که به عنوان یک اثر محافظتی کبد شناخته می‌شوند. مطالعه ای که در سال 2021 نشان داد مصرف موز به مدیریت NAFLD یا بیماری کبد چرب به دلیل وجود فنل ها کمک می کند که وضعیت آنتی اکسیدانی کبد را بهبود می بخشد و تجمع چربی بدن را کاهش می دهد. 

فواید موز در فشار خون

موز سرشار از فیبر غذایی، منیزیم و پتاسیم است که همگی برای فشار خون مفید می باشند. آزمایشگاه داده های مواد مغذی ایالات متحده در سال 2011 بیان کرد که مصرف موز تأثیر مثبتی بر فشار خون مصرف کنندگان آسیای شرقی نسبت به غیر مصرف کنندگان دارد. علاوه بر این، وجود پتاسیم در موز به کاهش تجمع مایع در بدن (ادم) کمک می کند که به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. بنابراین، موز به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان