دانه چیا علاوه بر پروتئین، برای دستگاه گوارش هم معجزه می کند

خط سلامت: یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است. مصرف ملین های طبیعی به درمان یبوست و عوارض ناشی از آن کمک می کند.

دانه چیا علاوه بر پروتئین، برای دستگاه گوارش هم معجزه می کند

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است. زمانی که حرکات روده کمتر از حالت طبیعی باشد، یبوست و حالت سفت شدن شکم، اتفاق می افتد. 

به گزارش خط سلامت نوشیدن آب کافی و خوردن برخی مواد غذایی ملین که به ملین های طبیعی معروف هستند، به درمان یبوست کمک می کند.

توصیه می شود پیش از مصرف ملین های طبیعی با پزشک مشورت کنید.

یبوست و ملین های طبیعی

یبوست در نتیجه کاهش حرکات روده ایجاد می شود. احساس نفخ و سفت شدن مدفوع از جمله رایجترین علایم یبوست است.

انتخاب های زیادی مانند روغن ها، تغییرات رژیم غذایی، غذاهای پروبیوتیک و ملین های گیاهی وجود دارد. بهترین گزینه به نیاز و علاقه شما بستگی دارد.

غذاهای سرشار از فیبر ملین های طبیعی هستند. آنها به مبارزه با یبوست کمک می کنند. در اینجا چند غذای پر فیبر وجود دارد که خوب است در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید:

 دانه چیا

دانه های چیا سرشار از فیبر هستند و در هر اونس حدود 10 گرم فیبر دارند. آنها آب را جذب می کنند و یک ژل تشکیل می دهند که مدفوع را نرم می کند و حرکات منظم روده را بهبود می بخشد.

توت ها

انواع توت ها مانند توت فرنگی، زغال اخته و شاه توت سرشار از فیبر هستند. با خوردن انواع توت ها، می توانید دفعات مدفوع و قوام مدفوع را بهبود بخشید و گاز را کاهش دهید.

 حبوبات

حبوباتی مانند لوبیا، نخود، عدس و نخود دارای ترکیبی از فیبر هستند. این فیبرها شکل مدفوع و عملکرد روده را بهبود می بخشد. بعلاوه، آنها پری بیوتیک ها را ارائه می دهند که باکتری های خوب سیستم گوارش شما را تغذیه می کند.

 دانه کتان

دانه کتان سرشار از فیبر محلول و نامحلول است. این کار مدفوع را حجیم‌تر می‌کند و حرکات روده را منظم نگه می‌دارد. یک قاشق بذر کتان حدود 3 گرم فیبر دارد. می توانید به راحتی دانه کتان را به اسموتی ها، سالادها یا محصولات پخته شده خود اضافه کنید.

 سبزی های برگ دار

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزی‌های کلم پر از فیبر و سایر مواد مغذی هستند. خوردن این سبزی ها مدفوع را حجیم تر می کند و حرکات روده  را افزایش می دهد. به علاوه، آنها حاوی منیزیم هستند که آب را به روده بزرگ می کشد و مدفوع را نرم می کند.

 سیب

سیب سرشار از فیبر است و یبوست را کاهش می دهد. آنها حاوی پکتین هستند، نوعی فیبر که مدفوع را نرم می کند و عبور آن از روده را سرعت می بخشد.

سبوس جو دوسر

سبوس جو دوسر از لایه بیرونی دانه های جو دوسر تهیه می شود. سرشار از فیبر است و به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می کند. یک فنجان سبوس جو دوسر خام حاوی 14.5 گرم فیبر است.

 کیوی

کیوی نه تنها دارای فیبر است بلکه آنزیم های دیگری نیز دارد که به هضم غذا کمک می کند. یک کیوی تقریباً 2.3 گرم فیبر دارد که از حرکات سالم روده و سلامت کلی گوارش حمایت می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان