درد مفاصل را به زمستان نچسبانید+ آخرین حقایق علمی

خط سلامت: درد مفاصل در زمستان یکی از مشکلاتی است که برخی افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند.

درد مفاصل را به زمستان نچسبانید+ آخرین حقایق علمی

درد مفاصل در افرادی که مبتلا به آرتروز هستند بیشتر دیده می شود. رابطه بین درد، به ویژه درد مفاصل مانند آرتریت و تغییرات آب و هوا موضوعی است که در حال انجام است و شواهد علمی که از یک ارتباط واضح حمایت می‌کنند، محدود و مختلط هستند.

به گزارش خط سلامت راهکار هایی ساده برای مدیریت درد مفاصل در زمستان وجود دارد. 

درد مفاصل در زمستان

درد مفاصل با کاهش دمای هوا افزایش می یابد. زمستان سفتی و درد مفاصل را بدتر می کند خصوصا در سالمندان خانواده یا بیماران مبتلا به آرتریت که از افزایش درد ناشی از سردی هوا شکایت دارند. نه تنها در افراد مسن، بلکه در سنین پایین نیز، هر نوع درد مزمنی می تواند در زمستان ایجاد شود.

دلایل درد مفاصل در زمستان

طبق برخی مطالعات دلایل زیر باعث افزایش درد مفاصل در زمستان می شود:

 دما: هوای سرد منجر به سفتی عضلات و مفاصل برای برخی افراد می شود که این مسئله به درک درد کمک می کند. از سوی دیگر، گرما ممکن است باعث آرامش و راحتی شود.

رطوبت: تغییرات در رطوبت، به ویژه رطوبت بالا، به عنوان یک عامل موثر بر درد پیشنهاد شده است، اما یافته های تحقیق قطعی نیست.

مدیریت درد مفاصل

اگر درد مفاصل یا مربوط به آب و هوا را تجربه می کنید، چند استراتژی وجود دارد که برای مدیریت و کاهش علائم خود امتحان کنید. به خاطر داشته باشید پاسخ های فردی متفاوت است و مهم است که برای مشاوره شخصی با یک متخصص مشورت کنید. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که کمک کننده می باشد:

فعالیت بدنی

برای انعطاف‌پذیری مفاصل، ورزش‌های منظم و کم‌ضرر مانند پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه‌سواری را انجام دهید.

با یک فیزیوتراپ کار کنید تا یک برنامه تمرینی متناسب با نیازهای خاص شما ایجاد کنید.

کمپرس گرم یا سرد

از کمپرس گرم یا حوله های گرم روی مفاصل آسیب دیده استفاده کنید تا سفتی را کاهش داده و گردش خون را بهبود بخشد. کمپرس سرد به کاهش التهاب و بی حس کردن ناحیه کمک می کند، به خصوص پس از فعالیت بدنی.

 تکنیک های حفاظت از مفصل 

از وسایل کمکی مانند بریس یا آتل برای حمایت و محافظت از مفاصل خود استفاده کنید.فعالیت های روزانه را برای کاهش فشار مفاصل تغییر دهید، مانند استفاده از ابزارهای ارگونومیک یا استراحت در طول انجام کارهای تکراری. 

مدیریت استرس

استرس به تنش عضلانی و تشدید درد کمک می کند. تکنیک های مدیریت استرس مانند مدیتیشن یا تنفس عمیق را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان