آخرین نسخه متخصصان برای پرخورها

خط سلامت: پرخوری بیش از حد خوردن بیش از غذا را شامل می شود که آسیب زیادی بر سلامت جسمی و روانی فرد می گذارد.

آخرین نسخه متخصصان برای پرخورها

پرخوری میل شدیدی نسبت به خوردن است که یکی از دلایل آن استرس شدید است. پرخوری اگر کنترل نشود منجر به آسیب های جبران ناپذیر جسمی می شود. 

به گزارش خط سلامت راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی وجود دارد که به پرخوری کمک می کند. 

پرخوری 

پرخوری به دنبال رفتارهای افراطی که ایجاد می کند، نشانه‌های طبیعی گرسنگی و سیری بدن را مختل می کند و حفظ یک رویکرد سالم برای غذا خوردن را دشوارتر می کند. عادت های سالم و مناسبی برای کنترل پرخوری وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

جلوگیری از پرخوری با کاهش استرس 

استرس یک محرک رایج برای پرخوری است. زمانی که افراد احساس استرس می کنند ، به غذا به عنوان منبع آرامش روی می آورند. یک مطالعه نشان داد استرس حاد مصرف غذاهای شیرین و پرچرب را در زنان افزایش می دهد که منجر به افزایش وزن می شود.

درگیر شدن در فعالیت‌های کاهش‌دهنده استرس مانند ورزش، مدیتیشن، تمرین‌های تنفس عمیق یا دنبال کردن سرگرمی‌ها به منحرف کردن تمرکز از خوردن احساسی کمک می کند.

مصرف غذاهای سیرکننده

ترکیب غذاهایی که افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند یک استراتژی موثر برای جلوگیری از پرخوری و کاهش وزن می باشد. غذاهای غنی از فیبر مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات باعث سیری می شوند و احساس سیری را تقویت می کنند.

علاوه بر این، گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، حبوبات و محصولات لبنی در وعده های غذایی به مهار گرسنگی و کاهش احتمال پرخوری کمک می کند.

تا دیر وقت بیدار نماندن

کم خوابی بر تنظیم هورمون های اشتها تأثیر می گذارد و منجر به افزایش گرسنگی و اشتها می شود. تحقیقات نشان داده است کمبود خواب با افزایش سطح هورمون گرسنگی گرلین و کاهش سطح هورمون سیری لپتین مرتبط است. این عدم تعادل هورمونی منجر به افزایش میل به غذاهای پرکالری و غنی از کربوهیدرات می شود.

غلبه بر پرخوری نیازمند رویکردی چند وجهی است که هم جنبه های فیزیکی و هم جنبه های عاطفی را مورد توجه قرار می دهد. با پیروی از این نکات می توانید رابطه سالم تری با غذا ایجاد کنید و کنترل عادات غذایی خود را دوباره به دست آورید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان