قهوه با یک خاصیت عجیب

خط سلامت: بعد از مصرف قهوه بدن کافئین را سریع جذب کرده و تاثیرات آن معمولاً ظرف چند دقیقه قابل مشاهده است، اما این تاثیر پایدار نیست

 قهوه با یک خاصیت عجیب

قهوه به بدن انرژی می دهد اما در برخی مواقع افراد بعد از خوردن قهوه احساس خستگی می کنند 

به گزارش خط سلامت دلیلی وجود دارد که افراد بعد از خوردن قهوه احساس خستگی می کنند.

قهوه و خواب 

قهوه به دلیل کافئین آن سبب افزایش جریان خون و انرژی می شود.

بعد از مصرف قهوه بدن کافئین را سریع جذب کرده و تاثیرات آن معمولاً ظرف چند دقیقه قابل مشاهده است، اما این تاثیر پایدار نیست و با گذشت زمان، زمانی که کافئین از بدن دفع می‌شود، مولکول‌های آدنوزین دوباره به گیرنده‌های خود متصل شده و می‌توانند حس خواب‌آلودگی را تقویت کنند.برخی مطالعات نشان داده‌اند کافئین سطح قند خون را افزایش می دهد، که این مسئله به خواب‌آلودگی منجر می شود. افزایش سطح قند خون و پس از آن کاهش ناگهانی آن  باعث خستگی و کاهش انرژی می شود.

کافئین، با تاثیرگذاری بر فرایندهای شیمیایی مغز که وظیفه تنظیم چرخه خواب و بیداری را دارند، سبب افزایش هشیاری می‌شود. اما، پس از آنکه بدن کافئین را به طور کامل متابولیزه می‌کند، به احساس خستگی منجر می گردد.

سرعت متابولیسم کافئین در بدن افراد، تحت تاثیر عواملی نظیر سبک زندگی و ویژگی‌های ژنتیکی متفاوت است. افرادی که به طور منظم قهوه مصرف می‌کنند، ممکن است به کافئین مقاوم شده و برای دستیابی به اثرات مشابه، نیاز به مصرف مقادیر بیشتری داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان