تایم طلایی برای نجات جان افراد در تصادفات

خط سلامت: خونریزی از دست دادن حجمی از خون است که در شرایط حاد می تواند برای بدن زنگ خطر مرگ باشد. روش های مختلفی برای قطع خونریزی وجود دارد.

تایم طلایی برای نجات جان افراد در تصادفات

خونریزی می تواند افراد را راهی بیمارستان کند. در صحنه تصادفات که افراد دچار خونریزی می شوند باید بلافاصله آنان را به بیمارستان منتقل کرد. با توجه به ناحیه خونریزی پزشکان اقدام به قطع آن می کنند. قطع سریع خونریزی شانس افراد را برای بقا افزایش می دهد. 

به گزارش خط سلامت راهی موثر برای قطع خونریزی کشف شده است.

خونریزی و انتقال خون

خونریزی باعث کمبود پلاک های خونی می شود. یک مطالعه جدید نشان می دهد بیمارانی که خونریزی دارند، اگر به آن ها خون کامل تزریق شود، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.به طور معمول، به بیمارانی که خونریزی قابل توجهی دارند، از اجزای خاص خون  مانند: گلبول های قرمز ، پلاسما و پلاکت هایی که از خون کامل جدا شده اند، تزریق می شود .

اما محققان دریافتند انتقال خون کامل اولیه با 60 درصد افزایش شانس زنده ماندن در 24 ساعت و 68 درصد شانس بهتر بقا در 30 روز مرتبط است. با این حال، این تنها در صورتی است که خون کامل به سرعت داده شود. محققان دریافتند تاخیری به مدت 14 دقیقه پس از رسیدن به بیمارستان به طور قابل توجهی این مزیت بقا را کاهش داد.

این یافته‌ها به پزشکان و سیستم‌های بیمارستانی این امکان را می دهد که خون کامل را به عنوان یک محصول استاندارد انتقال خون اضطراری که در پروتکل انتقال خون گسترده گنجانده شده است، در نظر بگیرند.

خونریزی

خونریزی و مرگ

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند، خونریزی شدید ناشی از یک آسیب تروماتیک، علت اصلی مرگ‌های قابل پیشگیری در ایالات متحده است. بیشتر این مرگ و میرها در عرض شش ساعت اتفاق می افتد.

برای این مطالعه، محققان موارد نزدیک به 1400 بیمار را در سراسر ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند که به دلیل خونریزی ناشی از یک آسیب تروماتیک به یک اورژانس بیمارستانی نیاز مبرم داشتند .

آن ها دریافتند بیمارانی که مدت کوتاهی پس از ورود به اورژانس ،خون کامل دریافت کردند، میزان بقایشان بهبود یافته بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان