5 درمان خانگی برای کاهش علائم برونشیت

خط سلامت: برونشیت یک بیماری عفونی است که باعث سرفه و سرماخوردگی شدید می شود. از آنجایی که بیشتر برونشیت ها توسط انواع مختلف ویروس ایجاد می شود، درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد.

 5 درمان خانگی برای کاهش علائم برونشیت

برونشیت یکی از شایع ترین عفونت هایی است که در فصل زمستان افراد به آن مبتلا می شوند. وقتی افراد دچار برونشیت مش شوند، لوله های برونش که مسئول حمل هوا به ریه ها هستند، عفونی و متورم می شوند. این مسئله منجر به سرفه بد، تجمع مخاط و علائمی مانند درد و لرز می شود.

به گزارش خط سلامت درمان های خانگی برای بهبود علائم وجود دارد.

برونشیت

برونشیت نوعی بیماری التهابی است که دستگاه تنفسی را درگیر می کند. اصطلاح برونش به لوله هایی اطلاق می شود که هوا را از نای به ریه ها منتقل می کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که عفونت و التهاب باعث می‌شود دیواره‌های برونش به‌طور بی‌رویه ضعیف شوند و ظاهری شبیه بالون به برونش‌ها بدهند. مخاط در این دیواره ها به دلیل التهاب تجمع می یابد که باعث می شود مخاط بیش از حد معمول تولید شود. در نتیجه، تجمع قابل توجهی از مخاط غلیظ در داخل لوله‌های تنفسی رخ می‌دهد که منجر به انسداد درون لوله‌ها می‌شود.

علائم برونشیت

علائم برونشیت شامل موارد زیر است:

سرفه با یا بدون مخاط

درد قفسه سینه

احساس خستگی

خستگی

بدن درد

سردرد خفیف

گلو درد

چشمان اشک آلود

بهترین درمان های خانگی برای برونشیت

درمان های خانگی طبیعی زیر برای برونشیت توصیه می شود:

 زردچوبه

زردچوبه حاوی عنصری به نام کورکومین است که دارای خواص ضدالتهابی است که به خلط، عامل اصلی برونشیت کمک می کند. یک مطالعه نشان داد خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه می تواند به خلاص شدن از شر برونشیت کمک می کند.

غرغره آب نمک

همه افراد در مقطعی از زمان این درمان خانگی را برای خلاص شدن از شر گلو درد امتحان کرده اند چهار تا پنج بار در روز با آب نمک غرغره کنید تا از علائم برونشیت جلوگیری کنید.

مقداری زنجبیل، یک قاشق غذاخوری دارچین و 2 تا 3 میخک را آسیاب کنید. این ها را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و با آب غرغره کنید.

 زنجبیل

زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی است که به خلاص شدن از شر عفونت های تنفسی کمک می کند. یک مطالعه در تحقیقات درمانی نشان داده است که زنجبیل  به افرادی که از برونشیت رنج می برند کمک می کند. دمنوش زنجبیل یکی از بهترین راه های مصرف زنجبیل است.

برای این کار باید یک فنجان آب را بجوشانید. مقداری شکر، چای سیاه و زنجبیل به آن اضافه کنید و آن را به جوش آورید. بعد از فیلتر کردن آن را میل کنید. نوشیدن این دمنوش به شما در تسکین علائم برونشیت کمک می کند.

عسل

عسل یکی دیگر از داروهای گیاهی تسکین دهنده است که کمک می کند از شر سرفه خشک  و گلودرد خلاص شوید . عسل حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که به تسکین تورم ناشی از برونشیت کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان چای اضافه کنید و هر روز آن را بنوشید تا علائم را از بین ببرید.

 روغن اکالیپتوس

همچنین می توانید از روغن اکالیپتوس در برونشیت استفاده کنید. این روغن به تسکین تورم گلو کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نشان داد محصولات اکالیپتوس مانند روغن یا پماد برای استفاده در بیماری های تنفسی مرتبط با سرفه مانند برونشیت بی خطر هستند.

2-3 قطره روغن اکالیپتوس را به آب در حال جوش اضافه کنید و با آن بخور بگیرید. این کار به کاهش علائمی مانند سرفه و عفونت گلو کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان