به جای تخم مرغ به این 5 پروتئین گیاهی روی آورید

خط سلامت: پروتئین یکی از مهم ترین مواد مغذی بدن است که باید از طریق انواع منابع غذایی به بدن برسد. پروتئین ها به دو صورت حیوانی و گیاهی وجود دارند.

به جای تخم مرغ به این 5 پروتئین گیاهی روی آورید

پروتئین ها غذای عضلات هستند. یکی از منابع مهم پروتئین تخم مرغ است اما زمانی که به هر دلیلی تخم مرغ مصرف نشود باید از جایگزین های پروتئین گیاهی استفاده شود.

به گزارش خط سلامت برخی مواد غذایی دارای پروتئین گیاهی هستند.

پروتئین های گیاهی

پروتئین یک ماده مغذی مهم مورد نیاز بدن برای رشد عضلات، ترمیم و تولید سلولی و همچنین برای رشد و تکامل کودکان و نوجوانان است. پروتئین همچنین به بدن کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بماند که در نهایت باعث کاهش وزن می شود. 5 منبع پروتئین گیاهی جایگزین تخم مرغ عبارتند از:

 عدس

عدس یا دال عدس یک غذای اصلی محسوب می شود.و گنجاندن این مورد در رژیم غذایی سخت نیست. عدس منبع غنی پروتئین با کیفیت بالا است. دانه عدس به طور متوسط ​​حاوی حدود 26 درصد پروتئین است.

دانه سویا

سویا تماما پروتئینی است و در چند سال گذشته در بین ورزشکاران یا افرادی که به دنبال کاهش وزن و عضله سازی هستند محبوبیت پیدا کرده است. با توجه به مطالعات انجام شده، سویا دارای بیش از 40 درصد پروتئین است که بسیار بالاست، و تنها پروتئین گیاهی است که با پروتئین حیوانی مطابقت دارد.

 لوبیا

به غیر از دانه های سویا، بسیاری از دانه های دیگر نیز وجود دارند که به راحتی در آشپزخانه ها در دسترس هستند و منبع بسیار بالایی از پروتئین برای وگان ها  نیز هستند. لوبیا چشم بلبلی، نخود، لوبیا چیتی و بسیاری لوبیاهای دیگر وجود دارند که بسیار خوشمزه هستند و پروتئین بدن را تامین می کنند.

پنیر

پنیرطبق مطالعات، حاوی حدود 16 تا 18 درصد پروتئین است. پروتئین آب پنیر نوعی پروتئین است که این روزها به صورت مکمل نیز در دسترس است.

 سبزیجات

اسفناج همیشه به عنوان غذایی که به تقویت انرژی و عضله سازی کمک می کند و این به دلیل داشتن پروتئین است که مورد توجه بوده است. جدا از اسفناج، کلم بروکسل، سیب زمینی، مارچوبه، بروکلی، آووکادو و غیره نیز منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان