کشفیات جدید رابطه 4 بیماری روانی را با غذای چرب پیدا کرده است

خط سلامت: غذای پرچرب مضرات زیادی برای سلامت کلی بدن دارد. در تهیه انواع غذاهای پرچرب روغن های زیادی مصرف می شود. این چربی ها علاوه بر چاقی تاثیرات منفی دیگری نیز برای بدن دارد.

کشفیات جدید رابطه 4 بیماری روانی را با غذای چرب پیدا کرده است

غذای چرب بر بافت رگ های خونی رسوب می کند و مشکلات قلبی عروقی ایجاد می کند. همچنین یک مطالعه جدید نشان می دهد رژیم های غذایی پرچرب بر ژن های مرتبط نه تنها با چاقی، سرطان روده بزرگ و روده های تحریک پذیر، بلکه بر سیستم ایمنی و عملکرد مغز نیز تأثیر منفی می گذارد.

به گزارش خط سلامت رژیم های غذایی پرچرب بر ابتلا به کرونا تاثیر می گذارند.

غذای چرب و تاثیرات سلامتی

غذای چرب باعث ابتلا به بیماری های مختلف می شوند. در حالی که مطالعات دیگر اثرات یک رژیم غذایی پرچرب را بررسی کرده اند. محققان کالیفرنیایی مشاهده کردند غذای پرچرب باعث افزایش سرطان سلول های بنیادی در روده بزرگ می شود.

روغن سویا و مضرات آن 

در سال 2015، تیم تحقیقاتی دریافت روغن سویا باعث چاقی، دیابت، مقاومت به انسولین و کبد چرب می‌شود. در سال 2020، تیم محققان نشان دادند این روغن همچنین می‌تواند بر ژن‌های مربوط به شرایطی مانند اوتیسم، بیماری آلزایمر، اضطراب و افسردگی در مغز تأثیر بگذارد.

دانشمندان همچنین دریافتند بیان چند ژن انتقال دهنده عصبی توسط رژیم های غذایی پرچرب تغییر کرده است و این مفهوم محور روده-مغزی را تقویت می کند که می تواند تحت تاثیر رژیم غذایی قرار گیرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان