خواص شگفت انگیز پودر انبه برای قلب، دیابت و پوست + طرز تهیه

خط سلامت : پودر انبه یکی از مواد اصلی آشپزخانه در غذاهای جنوب آسیا است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. پودر انبه از انبه های خشک و نرسیده تهیه می شود.

خواص شگفت انگیز پودر انبه برای قلب، دیابت و پوست + طرز تهیه

انبه از نظر علمی با نام Mangifera indica L شناخته می شود . آنها از خانواده Anacardiaceae هستند و بومی هند و آسیای جنوب شرقی هستند. امروزه آنها در آمریکای مرکزی، آفریقا، استرالیا و اروپا رشد می کنند.

به گزارش خط سلامت پودر انبه در زبان انگلیسی پودر انبه خشک، پودر انبه خام و پودر انبه نامیده می شود. پودر انبه بسیاری از مواد مغذی ضروری و ترکیبات زیست فعال از جمله کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها و ترکیبات فرار را ارائه می دهد.

پودر انبه  و روش تهیه آن

انبه را پوست کنده، نازک برش داده و به مدت سه تا چهار روز سرخ می کنند. وقتی انبه برش خورده قهوه ای شد و تمام رطوبت خود را از دست داد، به پودر ریز تبدیل می شود. همچنین به صورت تکه های انبه خشک فروخته می شود که می توان آن را در خانه به پودر تبدیل کرد. رنگ آن ممکن است از بژ تا قهوه ای تیره متفاوت باشد. پودر انبه طعمی تند و در عین حال شیرین دارد. 

ارزش غذایی پودر انبه

ماده مغذی  مقدار در 100 گرم، انرژی  360 کیلو کالری، کربوهیدرات  90 گرم، فیبر  20 گرم، کلسیم 200 میلی گرم، سدیم 3000 میلی گرم، ویتامین سی  12 میلی گرم

خواص ضد میکروبی پودر انبه خشک (پودر آمچور) بسیار قوی تر از عصاره تازه پالپ انبه رسیده  می باشد. این خاصیت پودر انبه را به یک ضد میکروب قوی در برابر بسیاری از عفونت ها تبدیل می کند.

پودر انبه چه خواصی دارد؟

پودر انبه یک آنتی اکسیدان می باشد. 

قند خون را کاهش می دهد.

روند پیری را به تاخیر می اندازد.

تکثیر سلول های سرطانی را متوقف می کند.

خواص ضد التهابی دارد.

سطح کلسترول را کاهش می دهد.

سطح اسید اوریک سرم را کاهش می دهد.

به عنوان یک عامل ضد باکتری عمل می کند.

فواید پودر انبه برای سلامت 

فواید پودر انبه برای سرطان

سرطان یک وضعیت پزشکی است که در آن سلول‌های بدن به‌سرعت به صورت غیرطبیعی تکثیر می‌شوند. انبه خشک دارای یک ترکیب فعال زیستی به نام مانگیفرین است که از تقسیم سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

انبه

کاربردهای بالقوه پودر انبه برای هضم

بدن مواد مغذی ضروری را از طریق هضم غذا جذب می کند. بنابراین، هضم سالم مهم است. انبه خشک دارای ترکیبات فنلی و فیبرهای غذایی است که با تغییر ترکیب باکتری روده به هضم کمک می کند. این نشان می‌دهد  خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی انبه به بهبود هضم غذا کمک می کند.

فواید پودر انبه برای دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 یک وضعیت پزشکی است که در آن سطح قند خون به دلیل کاهش توانایی بدن در استفاده از قند خون بالا است. ترکیبات زیست فعال موجود در انبه خشک بدن را در استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و از عوارض مرتبط با دیابت جلوگیری می کند.

فواید پودر انبه برای سلامت قلب

سلامت قلب تحت تأثیر فشار خون بالا، سطح قند خون بالا، رسوب کلسترول بالا در شریان ها و التهاب دیواره ها و دریچه های قلب قرار می گیرد. انبه خشک سطح قند خون و کلسترول را کاهش می دهد، سلامت بافت قلب را بهبود می بخشد و فرآیندهای التهابی را که می تواند به قلب آسیب برساند کاهش می دهد.

فواید پودر انبه برای پوست

برای داشتن ظاهری سالم به ویتامین های A، C و E نیاز است. عصاره‌های انبه، که در پودر انبه خشک نیز یافت می‌شود، باعث ایجاد کلاژن می‌شود و علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد. به خاطر سطح بالای آنتی اکسیدان و ویتامین C انبه می باشد.

سایر فواید پودر انبه

به تنظیم اختلال عملکرد کلیه کمک می کند.

در مدیریت هیپراوریسمی کمک می کند.

به مدیریت عفونت های میکروبی مانند سل، مسمومیت غذایی و تبخال کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در پودر انبه خشک سلامت روان را تقویت می کند.

حرکات روده سالم را تضمین می کند.

به تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می کند.

پودر انبه علاوه بر ویتامین C، سرشار از ویتامین های دیگری مانند ویتامین A، B-complex، E، K و غیره است. این ویتامین ها به همراه ویتامین C ارزش غذایی بالایی به پودر انبه می بخشند.

چگونه از پودر انبه استفاده کنیم؟

از آن به عنوان طعم دهنده در سوپ، کاری، چاشنی، ترشی و سالاد استفاده می شود.

می توان از آن به عنوان جایگزین لیمو در اسموتی ها، شیک ها و ... استفاده کرد. 

پودر انبه برای جلوگیری از آلودگی رطوبت و افزایش ماندگاری آن باید در یک ظرف در بسته نگهداری شود. 

پودر انبه را نباید با ادویه هایی مانند دارچین یا هل نگهداری کرد. طعم آنها می تواند در هم آمیخته و بر طعم و بوی آنها تأثیر بگذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان