اگر این بیماری ها را دارید آب کرفس نخورید

خط سلامت: آب کرفس پر از مواد مغذی است که سلامتی را تقویت می کند.آب کرفس که عمدتاً آب است، یک نوشیدنی آبرسان عالی است.

اگر این بیماری ها را دارید  آب کرفس نخورید

آب کرفس برای سلامتی فواید بسیار ی دارد.

آب کرفس و هیدراتاسیون طبیعی

به گزارش خط سلامت آب کرفس یک آبرسان عالی است. هیدراتاسیون خوب برای سلامتی حیاتی است، به تنظیم دمای بدن، فشار خون، عملکرد مغز، دفع مواد زائد و سلامت کلیه کمک می کند. انتخاب آب کرفس به جای نوشیدنی های شیرین ممکن است به افزایش هیدراتاسیون و سلامت عمومی کمک کند.

آب کرفس و کالری و قند کم

در مقایسه با بسیاری از آب میوه ها، آب کرفس کالری و قند نسبتا کمی دارد. این ویژگی آن را برای کسانی که به دنبال حفظ وزن سالم و مدیریت سطح قند خون هستند انتخاب مناسب تری می کند. انتخاب نوشیدنی های کم کالری و قند کمتر ممکن است به بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی کمک کند و از دریافت کامل مواد مغذی حمایت کند.

آ ب کرفس وخواص ضد التهابی

آب کرفس حاوی آنتی اکسیدان قوی مانند آپیژنین و لوتئولین است که اثرات ضد التهابی قوی دارند. این ترکیبات برای کاهش التهاب در بدن کار می کنند که برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی مزمن مانند آرتریت، آسم یا حتی بیماری های عصبی مفید است.

کرفس

آب کرفس و التهاب و آلرژی

پزشک شما ممکن است داروهایی را برای کاهش علائم تجویز کند، اما گنجاندن غذاهای ضد التهابی مانند کرفس در رژیم غذایی تسکین بیشتری ایجاد می کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد لوتئولین، ترکیبی که در آب کرفس یافت می‌شود، می‌تواند به طور موثر التهاب و پاسخ‌های آلرژیک را کاهش دهد. در حالی که مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است، این نتایج نشان می دهد آب کرفس در مبارزه با التهاب و شرایط مرتبط با آلرژی مفید است.

آب کرفس و مقابله با آرتریت 

آپیژنین، ترکیب دیگری در آب کرفس، به طور بالقوه علائم آرتریت را در مطالعات حیوانی کاهش می دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی آن در انسان مورد نیاز است، به نظر می رسد که خواص ضد التهابی آب کرفس به افراد مبتلا به آرتریت و سایر بیماری های التهابی کمک می کند.

آب کرفس و بیماری های عصبی

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آب کرفس در برابر بیماری های عصبی مانند آلزایمر محافظت می کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند آپیژنین و لوتئولین می‌توانند از مغز محافظت کنند و اشاره به این دارد که گنجاندن آنها در رژیم غذایی  پیشرفت چنین بیماری‌هایی را کاهش می دهد، اما برای تایید این یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

سلامت روده را بهبود می بخشد 

تحقیقات اولیه نشان می دهد آب کرفس می تواند سلامت روده را تقویت کند. برخی مطالعات نشان داده اند ترکیبات گیاهی موجود در آب کرفس مانند لوتئولین و آپیژنین، التهاب روده را کاهش می دهد. 

وقتی سعی می کنید با استفاده از آبمیوه گیری کرفس را آبگیری کنید، مقدار زیادی از فیبر از بین می رود و این فیبر برای هضم سالم و حفظ تعادل میکروبیوم روده بسیار مهم است. بهتر است کرفس را کامل بخورید.

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

چند ترکیب موجود در آب کرفس به سلامت قلب کمک می کند. زمانی که صحبت از مبارزه با فشار خون بالا و سطح کلسترول می‌شود، به‌خصوص مفید به نظر می‌رسند.

به مقابله با فشار خون بالا کمک می کند

فتالیدها ترکیباتی منحصر به فرد برای کرفس هستند و مشخص شده است رگ های خونی را شل می کند. این جریان خون بهبود یافته منجر به کاهش سطح فشار خون می شود. مطالعات بیشتری برای تایید این یافته ها در انسان مورد نیاز است، اما گنجاندن آب کرفس در یک رژیم غذایی متعادل برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است.

کلسترول بالا

تحقیقات محدودی روی حیوانات نشان می دهد آب کرفس می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، احتمالاً به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن. تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است، اما آب کرفس به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی دوستدار قلب، سلامت کلی قلب را تقویت می کند.

پتانسیل ضد سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در آب کرفس، از جمله آپیژنین و لوتئولین، خواص ضد سرطانی را در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند. آنها از رشد برخی از سلول های سرطانی جلوگیری می کنند و حتی گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهند. 

حمایت از باروری

تحقیقات مستقیم در مورد تأثیر کرفس بر باروری بسیار کم است. با این حال، کرفس سرشار از آنتی اکسیدان  نشانگرهای باروری مردان را افزایش می دهد. رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها با تعداد بیشتر اسپرم و تحرک بهتر اسپرم، عوامل کلیدی برای باروری مردان مرتبط است. لوتئولین موجود در کرفس به کاهش التهاب و واکنش های آلرژیک کمک می کند. 

رد افسانه ها و ادعاهای نادرست در مورد آب کرفس

 پاک کنندگی آب کرفس

برخی افراد بر این باورند نوشیدن آب کرفس با معده خالی هر روز صبح می تواند کبد شما را سم زدایی کند. آنها ادعا می کنند که می تواند به مدیریت بیماری های مزمن کمک کند و به کاهش وزن سریع کمک می کند. با این حال هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. 

سم زدایی

به خاطر داشته باشید بدن شما از قبل سیستم سم زدایی دارد. کبد، کلیه‌ها، روده‌ها و ریه‌ها با هم کار می‌کنند تا بدن شما را سم‌زدایی کنند. برای این کار به غذا یا نوشیدنی خاصی نیاز ندارید. در عوض، روی خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی تمرکز کنید و به طور منظم ورزش کنید. این بهترین راه برای حمایت از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن شماست.

کرفس

مزایا و معایب پاکسازی

 

آبمیوه می تواند با حذف مواد مغذی حیاتی مانند فیبر و پروتئین به تغذیه شما آسیب برساند. به علاوه، آنها می توانند کالری کمی داشته باشند که منجر به کاهش وزن ناسالم و کمبود بالقوه مواد مغذی می شود. همچنین هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که آبمیوه‌های پاک‌کننده می‌توانند بدن شما را سم زدایی کنند یا به مبارزه با بیماری‌های مزمن کمک کنند.

اگر قصد پاکسازی آب کرفس را دارید، باید به نکاتی توجه داشته باشید که به شرح زیر است. 

محتوای سدیم

آب کرفس سرشار از سدیم است. اگر بیش از حد بنوشید ممکن است با فشار خون بالاتر و سایر مشکلات سلامتی مواجه شوید. بنابراین، مراقب مصرف غذاهای پر سدیم باشید و برای اطمینان از یک رژیم غذایی سالم برای قلب، مراقب مصرف کلی سدیم باشید.

کاهش مصرف فیبر

همانطور که قبلا ذکر شد، آبگیری کرفس باعث می شود بیشتر فیبر خود را از دست بدهد. فیبر برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است زیرا سلامت کلی دستگاه گوارش را تقویت می کند. با جایگزین کردن غذاهای غنی از فیبر با آب کرفس، ممکن است برخی از مزایای کلیدی را از دست بدهید. برخی از افراد آب کرفس را به عنوان یک معجزه گر با فواید سلامتی بزرگ می کنند.

چه کسانی باید آب کرفس بنوشند و چه کسانی نباید؟

برای بسیاری افزودن آب کرفس به یک رژیم غذایی متعادل ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. اما برخی از افراد ممکن است بخواهند قبل از اینکه آب کرفس را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنند، باید فکر کنند.

شرایط مرتبط با التهاب، مانند آرتریت یا آسم.

مشکلات معده، مانند سوء هاضمه یا نفخ 

مشکلات قلبی، مانند فشار خون بالا یا کلسترول بالا.

مشکلات باروری یا تمایل به بهبود سلامت کلی باروری.

اقدامات احتیاطی و هشدارها

در حالی که آب کرفس ممکن است سلامت شما را تقویت کند، چند احتیاط و هشدار حیاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

 

حساسیت غذایی

برخی از افراد به کرفس حساسیت دارند که می تواند باعث مشکلات پوستی، ناراحتی معده و مشکلات تنفسی شود. در موارد نادر، فرد مبتلا به آلرژی به کرفس ممکن است آنافیلاکسی، یک واکنش آلرژیک بالقوه کشنده را تجربه کند. اگر مشکوک به آلرژی به کرفس هستید، قبل از مصرف آب کرفس با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

نگرانی از سدیم بالا

آب کرفس کاملاً غنی از سدیم است. اگر فشار خون بالا دارید یا سابقه بیماری قلبی دارید، یا اگر یک متخصص مراقبت های بهداشتی به شما توصیه کرده است که از رژیم غذایی کم سدیم پیروی کنید، مصرف آب کرفس را محدود کنید یا به طور کامل از آن اجتناب کنید.

آب کرفس اثرات مثبت بالقوه‌ای بر افراد دارد که بیماری‌های مرتبط با التهاب، مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی عروقی و نگرانی‌های باروری دارند. با این حال، کسانی که به کرفس حساسیت دارند یا سطح سدیم بالایی دارند باید محتاط باشند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان